Stap 7: Software
Een van de voordelen van het systeem is dat het een zelfstandige
systeem; geen externe software of hardware vereist is (geen noodzaak om het verbinden met een computer). Dus, de software die zal worden uitgevoerd op het hele systeem is zeer essentieel, en loopt in het hart van het systeem. Veel aspecten in verband met de mogelijkheden van de software worden beschouwd als:
1. het bepalen van de bewegingen van de speler.
2. controleren of de speler beweging legaal was en hem op de hoogte te stellen als het onwettig was.
3. het vinden van een geschikte beweging voor de robotarm.
De eerste stap is om te bepalen die de speler stuk gaat, en wat is de bestemming. Dit wordt gedaan met behulp van een algoritme dat alle posities (met behulp van de sensoren) leest voor en na de speler beweegt het stuk. Het algoritme zal het vergelijken van de gegevens vóór en na de beweging en zoekt naar de posities die zijn gewijzigd. Zodra het algoritme de posities vindt, kan het een beweging als een 'Bron' ingesteld op 'bestemming', die vervolgens zal gaan naar de volgende stap: certificering van het verkeer.
Wanneer het verkeer is ingeschakeld, kan er een van twee uitgangen:
· Gele LED's inschakelen als het verkeer illegaal was
· Flash-geel-groen-rood LED's als de beweging juridische was
Als de speler beweging illegaal was, zal het systeem niet verder totdat de speler zijn/haar verkeer corrigeert. Zodra het verkeer is gecorrigeerd (en opnieuw gecontroleerd door het systeem) het systeem zal overgaan naar de volgende stap: het vinden van een geschikte beweging voor de robot.
Ontwerp van Schaken algoritmen kunnen zeer uitdagend zijn. Hier zal ik het hechten van de code die wordt gebruikt. Het is een aangepaste versie van een Schaken algoritme ontwikkeld voor de Propeller microcontroller.