Stap 2: Gedetailleerde berekeningen
Met de basisstrategie bedacht, was het tijd om naar beneden naar de specificaties. Ik begon een grote spreadsheet voor het berekenen van de snelheden en krachten. Het aangesloten als u kijken, wilt hoewel het wellicht niet zo spannend of gemakkelijk te ontcijferen. Ik zette in de echte baan tijden van alle planeten en de verhoudingen tussen hen opgericht. Ik heb vervolgens in een cijfer voor hoe snel de baan van de snelste planeet, Mercurius, zou op het beeld. 1 RPM voor Mercurius zetten Neptunus de baan tijd 11,4 uur. Dat was een beetje lang, dus we eindigden daarmee 4 keer sneller-kwik zou baan eenmaal om de 15 seconden. Een beetje snel voor iets dat gaat rond in een 6 voet cirkel met een diameter, maar nog steeds redelijk, en vervolgens de Neptune rond elke 2,85 uur zou gaan.
Aangezien men CNC plasma snijden van de versnellingen en plasma snijden geen nauwkeurige randen op enigerlei wijze produceert, moest de tanden van de tandwielen worden vrij groot. Op die manier de onnauwkeurigheid van de plasma snijden zou klein in verhouding tot de grootte van de tand versnelling. Gingen we met vistuig met een module van 0,5 inch. Een beetje theorie van de versnelling: Pitch diameter verwijst naar de diameter van een denkbeeldige cirkel rond de versnelling waar het weven tussen twee versnellingen theoretisch plaatsvindt. De vorm van de versnelling tanden is eigenlijk heel ingewikkeld en neemt een paar obscure constanten te berekenen, maar elke tand eindigt als ergens dicht bij half binnen en half buiten deze diameter. Module verwijst naar de eenheden van de diameter van de worp per tand. Dus als we een versnelling van module 0.5 in en 24 tanden hebben, dat betekent dat heeft de versnelling een diameter van 12". Versnellingen moeten hebben van dezelfde module aan de mesh, en de diameters moet in zelfs stappen van de module. Zo moest onze alle versnellingen in stappen van 0,5" worden gemaakt.
Ook zou er een worm station vistuig reducer afkomstig uit de belangrijkste motor, een tandwiel/ketting link uit de versnelling reducer naar de versnellingsbak en extra ritten van gearing van de versnellingsbak naar elke planeet. Dus het was een vrij ingewikkelde en onderling samenhangende reeks van dingen, en ik aanpassen van de ratio's van alle onderdelen moest om de gewenste eindsnelheid van elke planeet. Dit is waar de werkbladen zijn uw vriend! Mij troep opwaarts een aantal formules voor de RPM van elk onderdeel, elke formule die afhankelijk is van het resultaat van de voor het in de aandrijflijn. Hoewel het eindresultaat ingewikkeld is, is het slechts een verzameling van eenvoudige relaties. Ik speelde met de maten van de tandwielen en cassettes in het werkblad totdat de baan snelheden waren dicht bij wat we wilden.
Op dit punt, had ik ook om erachter te komen hoe om het koppel van de wind. Het stuk is ontworpen om een 85 MPH wind te weerstaan, en dat vertaalt naar een hele hoop van het koppel van de grote planeten die zich op de lange armen. Om te voorkomen dat het hele systeem om alle ontwerpen die koppel, heb ik besloten om in plaats daarvan laat het systeem om te glijden op een bepaalde koppel, die zou laten de armen weathervane weg van de wind en de kracht op het aandrijfsysteem te verminderen. De opgelopen vertraging zou afkomstig zijn van de remmen gebruikt voor controle van de snelheid, die zou worden opgericht om grip net genoeg voor normale werking. Ik was in staat om het gebruik van een verminderde koppel lading op het systeem, en hebben een aantal berekeningen op sleutelcomponenten om ervoor te zorgen dat ze het ontwerp koppel zou houden.