Stap 2: programmeur
U moet een soort van apparaat om te zetten van uw programma's (of schetsen zoals ze in Arduino taalgebruik heten) in het geheugen van de flits van de chip. Dergelijke apparaten worden ISP's genoemd. Dit instructable is niet over het zelf bouwen van een ISP, er zijn veel beschikbaar, dat wil zeggen
In feite, hoeft u niet een specifieke ISP. Een regelmatige Arduino zoals een 4 Euro Nano zal doen als je toevallig te hebben een brood bord rond leggend, zie dit voorbeeld:
De ISP vormt de brug tussen uw developmentketen (uw PC en codebender) en de werkelijke chip. Het ziet er misschien een beetje ontmoedigend op het eerste maar eenmaal ingesteld, het is echt eenvoudig: de chip verbinden met de ISP, de ISP via USB op uw computer aansluiten en druk op de knop "Uitvoeren op Arduino": uw script zal worden opgesteld in iets de chip kan begrijpen, er overgedragen en opgeslagen. Zodra gedaan, verwijderen van de chip en zet het in je kont licht.