Fase III nog zelfs groter dan haar vorige twee fasen, maar ze is nog niet een horror, enkel een kleine terreur. Ze is volledig in staat om te praten nu, en des te meer problemen voor. Zoals met al haar fasen, heeft ze speciale ontwerpoverwegingen hier ook. Ze moet:
Zijn groot genoeg en in staat om te consumeren cut up lichaamsdelen.
Zingen en dansen
Toon sommige 'groei' / vicieuze vraag (hier bereikt door haar poppenspeler verplaatsen vanuit een cross legged positie naar een rechtop zittend een zwaaiend met hun benen alsmede gaande van zitten tot staan.
Heb een gelede tong voor zang.
Als ze aanzienlijk groter dan haar vorige fasen is, heeft ze ook deze overwegingen:
Ze moet een stevige armatuur, nu dat ze groot genoeg ter dekking van een poppenspeler.
De poppenspeler moet blijven verborgen.
De behoeften van de poppenspeler moeten worden rekening gehouden dat ze niet te zwaar te bedienen.
Ondanks deze meerdere overwegingen is haar formaat nog steeds gewoon een mond, maar nu, in plaats van wordt bediend door een enkele hand, haar hoofd heeft betrekking op de helft van de poppenspeler die haar met beide armen exploiteert. Hun poten zijn bedekt met wortels en wijnstokken waardoor meer articulatie en beweging als ze bewegen hen over.
Dit breekt de marionet in drie delen voor bouw:
Het hoofd, vergelijkbaar met eerdere fasen maar veel groter.
Het pak voor de poppenspeler van wortels en bladeren.
De pot voor de poppenspeler te gaan zitten op.
Hoewel dit een verschillende en uiteenlopende aanpak van de vorige twee fasen, de algemene vorm van het lichaam vergelijkbaar blijft, en gewoon gegroeid in omvang, detail, en kwaadaardigheid als vóór.