Begrip & leren Maya's Interface (7 / 10 stap)

Stap 7: Kanaal vak / Layer redacteur / Editor attribuut


Het Kanaal wordt weergegeven als je bezwaar maakt eigenschappen. Als u een kubus in Maya maakt (maken -> primitieve veelhoek -> Cube) en geselecteerd, het kanaal zou u voor het bewerken van de eigenschappen en de parameters van de kubus toestaan. U kunt bijvoorbeeld waar het is gelegen in de ruimte, de rotatie, schaal, en of zijn zichtbaar of niet.

Binnen het vak kanaal onder de kubus transformeren eigenschappen, zijn er twee andere secties (SHAPES en ingangen). De vermelde items in deze secties zijn aanklikbaar en hun parameters kunnen er worden getweaked. Bijvoorbeeld als je wilde wijzigen hoeveel Subdivisie de kubus had u kan Klik op een van de tekstvakken en geef een nieuwe waarde.

Ga je gang en maak een kubus, centrum in de scène, draaien totdat u tevreden bent en geef de kubus meer onderverdelingen.

De Laag Editor is zeer zoals Photoshop of Illustrator van laag Editor. Hier kunt u nieuwe lagen, de lagen verwijderen, hernoemen lagen en beurt aan en uit de eigenschappen van laag. Er zijn een paar verschillende soorten lagen die Maya heeft, ik ben gaan richten op de Display lagen en Lagen renderen omdat ze worden het meest gebruikt.

Een Display laag bevat objecten in je scène die u wilt weergeven in de hoofdweergave. Als u de zichtbaarheid van de laag hier uitschakelt, zullen ze niet meer opdagen in de hoofdweergave. U kunt een object toevoegen aan een laag weergeven door te selecteren van het object en rechtsklikken op de weergave laag en de optie 'Geselecteerde objecten toevoegen'. Als u veel lagen weergeven, houd in gedachten dat een object slechts deel in één beeldscherm laag uitmaken kan. Dit is het belangrijkste verschil tussen Display lagen en lagen maken.

Lagen maken zijn handig wanneer Multi-Pass rendering is nodig. Bijvoorbeeld als u wilt renderen van afzonderlijke beelden te vangen verschillende render eigenschappen van de scène (zoals spiegelende verlichting, occlusie, diffuse verlichting, enz,). U kunt dus uw objecten op alle lagen van de render toevoegen en configureren van elke laag Pas renderopties.

Er is één meer paneel dat is belangrijk, het is de Kenmerkeditor. De kenmerk-Editor is als het Kanaal , maar toont nog meer eigenschappen of "kenmerken." Bijvoorbeeld als u een kubus gemaakt en wilde zien wat voor soort materiaal was op de kubus, kunt u de kubus selecteert en de kenmerk-Editor openen (door te drukken op het derde icoontje van rechts in de rechter bovenhoek van de Maya's Interface, weergegeven in de vijfde foto). De kleine pijlknoppen (getoond in de zesde foto) kunt u de tabbladen doorlopen totdat je bij de lambert1 of iets dergelijks.

Gerelateerde Artikelen

Maken van een professioneel product weergave snel voor Shapeways met behulp van Maya

Maken van een professioneel product weergave snel voor Shapeways met behulp van Maya

Bij de verkoop van een model ontwerp op 3D printen websites zoals Shapeways, vind ik het belangrijk om beide een mooie en professionele eerste indruk maken voor een klant wanneer zij het land op uw productpagina.In deze les gaan we gebruiken Maya 201
Hoe te zetten (bijna) elke 27 of 49 MHz RC auto in een robotachtige auto

Hoe te zetten (bijna) elke 27 of 49 MHz RC auto in een robotachtige auto

ik ben het onderwijzen van een cursus robotica in mijn kinderen middelbare school (Rambam Mesivta in Lawrence, NY). Ik was op zoek naar een kosteneffectieve manier om te leren ze over de principes van robotica zonder de uitgaven een arm en een been,
Inleiding tot de MEL Scripting in Maya: 3D Fractals

Inleiding tot de MEL Scripting in Maya: 3D Fractals

Maya is een zeer krachtig hulpmiddel voor het maken van 3D animaties en bewegende beelden. U kunt model, textuur, licht, animeren en renderen in dezelfde omgeving. Maya's visuele interface is een krachtige en diep. Het maakt het mogelijk om zeer comp
Pier 9 Resource: De CNC leren pad

Pier 9 Resource: De CNC leren pad

Dit Instructable is voor Autodesk werknemers die workshop gebruikers op een Pier 9 zijn . Als dit niet wordt beschreven u, gaat u naar stap 7, 10 en 11 voor resources, software en andere gidsen waarmee u kunt leren van CNC concepten en vaardigheden v
Elektronische schakelingen aan Arduinos interfacing

Elektronische schakelingen aan Arduinos interfacing

Interfacing elektronische schakelingen aan ArduinoIn dit instructable gebruik ik een voorbeeld van een Arduino aan een ARINC 429-transceiver interfacing om aan te tonen van het algemene proces van een Arduino aan elektronische schakelingen interfacin
$15 droom tot werkelijkheid interfacer, controle-objecten in de realworld van je lucide droom

$15 droom tot werkelijkheid interfacer, controle-objecten in de realworld van je lucide droom

Heb je ooit wilde krijgen werk gedaan in de tijd die je afval slapen? Nu u kunt!Dit project is in wezen een zeer complexe lucide droom masker die REM-slaap door oog beweging detecteert.Vervolgens kunt u vooraf gedefinieerde oog opdrachten naar het ma
Hoe Arduino aan LabVIEW Interface? #Simple stappen #

Hoe Arduino aan LabVIEW Interface? #Simple stappen #

# laboratorium virtueel InstrumentEngineering Workbench (LabVIEW) #U kunt Arduino als een Data acquisitie apparaat voor maatregel, controle, monitor verschillende apparaten en sensoren, is het gemakkelijk om te leren van Grafisch programmeren dan nor
Goedkope USB-slotcar timer interface

Goedkope USB-slotcar timer interface

BEWERKENDe derde en verfijnde versie van mijn sensing circuit kan hier worden gevonden:De eerste versie zal alleen betrouwbaar werken met een zeer lange deadstrip of erg traag auto's.-------------------------------------------------------------------
Maken van een jurk met behulp van een commerciële patroon of leren van de taal van naaien

Maken van een jurk met behulp van een commerciële patroon of leren van de taal van naaien

Niet iedereen kan of zal maken hun eigen patroon naaien. Veel mensen willen gewoon weten hoe om te naaien iets draagbaar, met behulp van een commerciële patroon. Ik leer begin naaien voor volwassenen (voor het grootste deel) door middel van onze scho
Leren over Motion met lichte schilderij

Leren over Motion met lichte schilderij

Heb je een licht? Dan ben je klaar voor de wondere wereld van licht schilderen. Lichte schilderij is een ongelooflijke manier een camera te gebruiken om mooie kunst en illusies. Hier is slechts een steekproef van enkele van de fantastische mogelijkhe
Begrip hydrocultuur

Begrip hydrocultuur

dit instructable huishoudelijke hydrocultuur, met de bedoeling groeiende eetbare flora zal uitleggen.In lekentaal, hydrocultuur is de wetenschap van groeiende planten zonder bodem--hoewel de planten kunnen of kunnen niet worden opgeschort in een soli
!!!! Laat leren PIXLR!!! (Basishulpmiddelen)

!!!! Laat leren PIXLR!!! (Basishulpmiddelen)

ik heb gezien dat velen van u willen leren PIXLR , zeer indrukwekkend tool voor het bewerken van foto's...Toen ik eerst gezien mijn reactie was WAOOWW!!!  zijn soortgelijke online photoshop,, niet nood voor installeren van photoshop van 500-700 MBDus
Leren om gitaar te spelen in 10 uur!!!!

Leren om gitaar te spelen in 10 uur!!!!

Dit bericht is voor iedereen die heeft nagedacht over het oppakken van de gitaar, maar is nog niet. Voor degenen onder u die niet van muzikanten, steeds een is zowel leuker en gemakkelijker dan u denkt. Ik ben het schrijven van deze post in de hoop d
Gezicht vaas: Een 3D leren activiteit (gemaakt op TechShop)

Gezicht vaas: Een 3D leren activiteit (gemaakt op TechShop)

Velen van u zijn reeds vertrouwd met het beeld van een goblet die ziet als iemands gezicht eruit. Ik vond Instructables over hoe te "maken van een vaas met the 123D..." en "3D afgedrukt gezicht Goblet," maar als ik probeerde uit te leg