Stap 1: Overzicht van de gebruikersinterface
Maya's interface is volgestopt met pictogrammen, uitzicht, planken, hulpprogramma's, menu's en meer. Ik heb onderverdeeld Maya's interface beet grootte zodat ze makkelijker te begrijpen en te leren. Bekijk de afbeelding hierboven. Ik heb met het label secties dat nuttig en belangrijk zijn, worden ze kort beschreven hieronder:
- Deelvenster indeling: verandert wat standaard een perspectief-weergave wordt weergegeven in het hoofdvenster wordt weergegeven.
- Selectie, verplaatsen, draaien, schaal, laatste CMD: met deze hulpmiddelen kunt selecteren en bezwaar maken en manipuleren in de ruimte
- Tool plank: bevat veel tabbladen, elk tabblad bevat veelgebruikte functies
- Modusselectie: bepaalt welke modus Maya is in en toont menu's die overeenkomen met die in de modus.
- Renderen Tools: bevat knoppen waarmee ertoe dat de scène en weergave instellingsparameters en meer leiden kan.
- Kanaal / laag Editor / Kenmerkeditor: dit paneel Toon eigenschappen van het/de object(en) geselecteerd in de scene.
- Tijdlijn: toont de huidige frame, en de duur van de tijdlijn. Bevat besturingselementen voor het afspelen, stoppen, en meer.
- Script Editor: Hiermee kan de gebruiker typt in opdrachten en toont de gebruikersfeedback wanneer opdrachten mislukken.
De rest van dit instructable zullen één sectie tegelijkertijd aanpakken. We beginnen met het Deelvenster Layout en meer met de klok mee totdat we bevinden ons in de Script Editor.