Begrip & leren Maya's Interface (3 / 10 stap)

Stap 3: Deelvenster indeling


De sectie van het Deelvenster Layoutbevat knoppen waarmee wijzigen wat er wordt weergegeven in de hoofdweergave van de Maya's of in het deelvenster.

In wezen deze knoppen wijzigt de hoofdweergave die wordt weergegeven. Dit is super handig voor wanneer u probeert te bekijken van uw scène vanuit verschillende perspectieven. Hier is een lijst die betrekking hebben op de verschillende opties:

  1. een perspectief weergegeven van de scène.
  2. toont vier viewports (boven, perspectief, kant en voorzijde).
  3. toont de Outliner (1) en de weergave van een perspectief.
  4. toont de Grafiek Editor (2) en de weergave van een perspectief.
  5. Hypershade (3) en Knooppunt Editor (4) worden weergegeven.
  6. toont een perspectief-uitzicht op de linksboven en de hypergraaf (5) op het hoogste recht en de Grafiek Editor (2) op de bodem.
  7. Deze knop is bijzonder. Het kan in principe de gebruiker aanpassen en opnieuw configureren wat precies wordt weergegeven in de Viewport. Het pictogram visualiseert de huidige lay-out van het hoofdpaneel. Elk binnenste knop, wanneer geklikt, presenteert u met een lijst met weergaven die sub hettoezichtpanel in kwestie vervangen kunnen.

Hierboven is gezegd een paar dingen die u niet vertrouwd zijn met misschien. Ze worden hieronder beschreven. Het is belangrijk om een algemeen overzicht van deze panelen, want u hen in de toekomst als uw animeren tegenkomen zult, renderen, het creëren van materialen, en volledige scène hiërarchieën.

  1. De Outliner toont wat objecten in de scene. Beschouw dit als een finder (vanaf OSX) of explorer (vanaf Windows) venster met alle objecten in uw bestand/scene. Standaard maken Maya een paar camera's voor u. Deze camera worden hier getoond (persp bovenkant, voorkant, zijkant). Wanneer een object een gemaakt wordt, zal het zich hier verschijnen. Het object heeft een plus pictogram ernaast, dit is omdat er een ander object binnenkant van het. Elk object (camera, gaas, enz.) in Maya heeft meestal een transform-object op de top van het besturingselement wanneer er in de ruimte. (Zie afbeelding 3).
  2. De Redacteur van de grafiek is waar animatie hoofdframes kan worden getweaked en gemaakt. Aangezien dit een instructable op zich, 'm I gonna Sla beschrijving van het hier. Alleen weet, dit is waar animatoren verteren allermeest hun dag keyframes en tweaken dingen. (Zie afbeelding 4).
  3. De Hypershade is waar u zult gaan maken van nieuwe materialen en hun parameters configureren. In de werk gebied materialen / Shaders / texturen / enz worden weergegeven als de knooppunten. Deze knooppunten kunnen samen worden bedraad te bouwen complex materialen en verlichting modellen.
  4. Het Knooppunt Editor is vergelijkbaar met het werkgebied van de Hypershade, kun het knooppunt Editor je om te zien de knooppunt vertegenwoordigingen van de objecten in je scène. Deze weergave toont de dingen zij niet gemakkelijk zijn niet gevisualiseerd volgens de vooruitzichten, zoals een objecten transformeren knooppunt of vormknooppunt (dat is wat alle mazen worden weergegeven als).
  5. De hypergraaf is nog een andere plaats waar u het knooppunt representaties van objecten in je scène kunt bekijken. In de gehele Maya, knooppunten kunt u objecten vertegenwoordigen. Deze knooppunten hebben meestal inputs en outputs. De uitvoer van een knooppunt en rijden de inbreng van een ander knooppunt. Dus knooppunten zijn groot, want u van complexe relaties tussen objecten bouwen kunt / materialen / etc in je scène zonder veel kennis van programmeren of hoe ze werken intern.

Oef, hoop dat je maakte het door die. Ik weet het is een partij, maar kunt u ook behandelen dit instructable als leidraad. Na het spelen rond met Maya (dat is wat ik aanbevelen voor iedereen het leren) kunt u altijd terugkomen en lees de relevante secties.

Gerelateerde Artikelen

Maken van een professioneel product weergave snel voor Shapeways met behulp van Maya

Maken van een professioneel product weergave snel voor Shapeways met behulp van Maya

Bij de verkoop van een model ontwerp op 3D printen websites zoals Shapeways, vind ik het belangrijk om beide een mooie en professionele eerste indruk maken voor een klant wanneer zij het land op uw productpagina.In deze les gaan we gebruiken Maya 201
Hoe te zetten (bijna) elke 27 of 49 MHz RC auto in een robotachtige auto

Hoe te zetten (bijna) elke 27 of 49 MHz RC auto in een robotachtige auto

ik ben het onderwijzen van een cursus robotica in mijn kinderen middelbare school (Rambam Mesivta in Lawrence, NY). Ik was op zoek naar een kosteneffectieve manier om te leren ze over de principes van robotica zonder de uitgaven een arm en een been,
Inleiding tot de MEL Scripting in Maya: 3D Fractals

Inleiding tot de MEL Scripting in Maya: 3D Fractals

Maya is een zeer krachtig hulpmiddel voor het maken van 3D animaties en bewegende beelden. U kunt model, textuur, licht, animeren en renderen in dezelfde omgeving. Maya's visuele interface is een krachtige en diep. Het maakt het mogelijk om zeer comp
Pier 9 Resource: De CNC leren pad

Pier 9 Resource: De CNC leren pad

Dit Instructable is voor Autodesk werknemers die workshop gebruikers op een Pier 9 zijn . Als dit niet wordt beschreven u, gaat u naar stap 7, 10 en 11 voor resources, software en andere gidsen waarmee u kunt leren van CNC concepten en vaardigheden v
Elektronische schakelingen aan Arduinos interfacing

Elektronische schakelingen aan Arduinos interfacing

Interfacing elektronische schakelingen aan ArduinoIn dit instructable gebruik ik een voorbeeld van een Arduino aan een ARINC 429-transceiver interfacing om aan te tonen van het algemene proces van een Arduino aan elektronische schakelingen interfacin
$15 droom tot werkelijkheid interfacer, controle-objecten in de realworld van je lucide droom

$15 droom tot werkelijkheid interfacer, controle-objecten in de realworld van je lucide droom

Heb je ooit wilde krijgen werk gedaan in de tijd die je afval slapen? Nu u kunt!Dit project is in wezen een zeer complexe lucide droom masker die REM-slaap door oog beweging detecteert.Vervolgens kunt u vooraf gedefinieerde oog opdrachten naar het ma
Hoe Arduino aan LabVIEW Interface? #Simple stappen #

Hoe Arduino aan LabVIEW Interface? #Simple stappen #

# laboratorium virtueel InstrumentEngineering Workbench (LabVIEW) #U kunt Arduino als een Data acquisitie apparaat voor maatregel, controle, monitor verschillende apparaten en sensoren, is het gemakkelijk om te leren van Grafisch programmeren dan nor
Goedkope USB-slotcar timer interface

Goedkope USB-slotcar timer interface

BEWERKENDe derde en verfijnde versie van mijn sensing circuit kan hier worden gevonden:De eerste versie zal alleen betrouwbaar werken met een zeer lange deadstrip of erg traag auto's.-------------------------------------------------------------------
Maken van een jurk met behulp van een commerciële patroon of leren van de taal van naaien

Maken van een jurk met behulp van een commerciële patroon of leren van de taal van naaien

Niet iedereen kan of zal maken hun eigen patroon naaien. Veel mensen willen gewoon weten hoe om te naaien iets draagbaar, met behulp van een commerciële patroon. Ik leer begin naaien voor volwassenen (voor het grootste deel) door middel van onze scho
Leren over Motion met lichte schilderij

Leren over Motion met lichte schilderij

Heb je een licht? Dan ben je klaar voor de wondere wereld van licht schilderen. Lichte schilderij is een ongelooflijke manier een camera te gebruiken om mooie kunst en illusies. Hier is slechts een steekproef van enkele van de fantastische mogelijkhe
Begrip hydrocultuur

Begrip hydrocultuur

dit instructable huishoudelijke hydrocultuur, met de bedoeling groeiende eetbare flora zal uitleggen.In lekentaal, hydrocultuur is de wetenschap van groeiende planten zonder bodem--hoewel de planten kunnen of kunnen niet worden opgeschort in een soli
!!!! Laat leren PIXLR!!! (Basishulpmiddelen)

!!!! Laat leren PIXLR!!! (Basishulpmiddelen)

ik heb gezien dat velen van u willen leren PIXLR , zeer indrukwekkend tool voor het bewerken van foto's...Toen ik eerst gezien mijn reactie was WAOOWW!!!  zijn soortgelijke online photoshop,, niet nood voor installeren van photoshop van 500-700 MBDus
Leren om gitaar te spelen in 10 uur!!!!

Leren om gitaar te spelen in 10 uur!!!!

Dit bericht is voor iedereen die heeft nagedacht over het oppakken van de gitaar, maar is nog niet. Voor degenen onder u die niet van muzikanten, steeds een is zowel leuker en gemakkelijker dan u denkt. Ik ben het schrijven van deze post in de hoop d
Gezicht vaas: Een 3D leren activiteit (gemaakt op TechShop)

Gezicht vaas: Een 3D leren activiteit (gemaakt op TechShop)

Velen van u zijn reeds vertrouwd met het beeld van een goblet die ziet als iemands gezicht eruit. Ik vond Instructables over hoe te "maken van een vaas met the 123D..." en "3D afgedrukt gezicht Goblet," maar als ik probeerde uit te leg