Stap 8: Exercice
En dat is genoeg theorie nu. Het is tijd om te oefenen.
Proberen te maken van een programma dat deze regels volgt:
-De helft van uw venster houdt een witte achtergrond. Het bevat 4 manometers en één schakelaar.
-U aanpassen de hoogte van een meter met een klik van uw muis.
-Elke gauge vertegenwoordigt een waarde tussen 0 en 255. Een is voor grijswaarden, de drie anderen vertegenwoordigt niveaus van rood, groen en blauw.
-De tweede helft van uw venster krijgt de kleur die u hebt gedefinieerd met de meters. U kiest tussen b/w of R, G, B met de schakeloptie.
-Het niveau en de naam van elke gauge is geschreven in uw venster.
-De Enter-toets zet alle uw meters op nul.
Je moet echt een vel papier te denken eerst.
Als je heb geen idee, zijn hier een paar tips:
-Een graadmeter is een rect() of een PShape, en de coördinaten van sommige hoeken hangt op mouseX en/of mouseY.
-U kunt background() instellen van de kleur van een helft van het venster, en een rect() met fill() om de kleur van de andere helft.
-Hebt u te maken van een conversie van de positie van de cursor naar het niveau van de maaswijdtemeter die blijft in een aantal (0,255).
-Deze exercice is iets echt «visual». Elke keer dat je een regel code schrijft aan een shape maken of veranderen van een kleur, het uitvoeren van uw programma om er zeker van te zijn dat werkt het zoals u dat wilt.
Probeer niet om alles in één keer code. Eerst alleen uw variabelen definiëren, tekenen van lege manometers, hun titel toevoegen. Gebruik een mousePressed/keyPressed nog niet, je achtergrondkleur ingesteld op zwart.
Wanneer het heeft gedaan, kunt u de Booleaanse functies u weten kunt of uw muiscursor boven een van uw meter of de schakelaar.
U kunt vervolgens code van de mousePressed en mouseDragged structuren, enzovoort.
U bent vrij om alles wat die je wilt toevoegen.
Ik geef een complete oplossing (practice.pde), maar ook verschillende stappen die ik gevolgd. Als u problemen met uw code hebt, kunt u vergelijken met hen, of het mij vraagt. Als je denkt dat iets kan dat/moet worden uitgelegd op een andere manier, vertel me.
Dit is slechts een paar fundamentele dingen ter voorbereiding van een ander project. Als u wilt leren zelf, op het tabblad Help zal "documentatie" u helpen. Ook in het eerste lusje, zal de sectie voorbeeld u tonen hoe te gebruiken een heleboel opdrachten. (video, webcam, pdf, gif, kleuren).