Stap 2: Hallo wereld!
Ik zou zeggen kun je twee verschillende soorten programma's.
Sommige die worden uitgevoerd zodra, ze zijn gewoon een opeenvolging van instructies en het programma stopt aan het einde.
Enkele anderen die voor eeuwig worden uitgevoerd. Ze bevatten een Setup-onderdeel waarin u alles opnemen dat moet alleen worden gedaan eenmaal in uw programma. En dan is er een lus die uw programma nooit verlaat, genaamd draw().
Als u ooit Arduino gebruikt hebt, is het precies dezelfde constructie.
De eersten die zal worden gebruikt als voorbeelden aan het begin van dit Instructable, maar de tweede soort is wat wij beogen.
Het klinkt als een cliché, maar eerste mei laten we afdrukken «Hello world!» in de console. Het zal helpen u foutopsporing.
Het is de opdracht Afdrukken ("de tekst") of println ("de tekst").
Klik op de pijl (Execute/Play) op de bovenkant van het venster om uw eerste programma te lanceren.
Zoals u kunt zien in het voorbeeld, zolang u gebruik "print", verblijf je op dezelfde regel. Met "println" ook je naar een nieuwe regel daarna.
Als wat u wilt afdrukken voor het debuggen van doel, stel ik voor dat u alleen "println" gebruiken, omdat het zal duidelijker worden.
Maar hey... Wat is dit kleine vak int het midden van onze scherm? In feite, creëert Processing een window voor elk programma. U sluit uw programma, kunt u dit venster sluiten of klikt u op de Stop-knop, naast de Execute een.
Soms u een fout zal veroorzaken en het venster uitvoering worden geblokkeerd: in dit geval de stopknop is meestal nog steeds werken.