Stap 6: toetsenbord
Dit zal niet uitleggen hoe pak tekst maar alleen hoe te detecteren de «speciale» toetsen. (Pijlen, voer, tab, return)
Uit de loting, (hieronder), moet u de structuur:
void keyPressed() { //CODE }
Alles wat je in plaats van de "CODE" wordt uitgevoerd telkens wanneer die u een toets indrukt. Elke toets zal hetzelfde doen, dus, voor nu, het is niet erg interessant.
We moeten krijgen welke toets is ingedrukt. Als u de opdrachten gebruiken: println(key); of println(keyCode); u kunt zien wat een sleutel produceert wanneer gebruikt.
Hier zullen we ons alleen richten op sleutels die een specifieke keyCode hebben. Als u het selectievakje template.pde, er zijn al een paar voorwaarden ten uitvoer gelegd. OMHOOG, omlaag, rechts, links worden de pijlen, ENTER voor de Enter-toets.
Kunt u meer codes hier: https://processing.org/reference/keyPressed_.html
Met de voorwaarden als (keyCode ==...) kunt u kiezen wat voor soort actie zal worden geactiveerd door een specifieke toets. In de afbeelding, de pijl-omlaag de achtergrond ingesteld op zwart en de pijl-omhoog het ingesteld op wit.
Daarmee weet u hoe te gebruiken (een klein deel van) uw toetsenbord om te communiceren met uw programma.