Basisprincipes van Processing (4 / 8 stap)

Stap 4: Afbeelding en tekst


  • Voor het laden van een afbeelding, kunt u ofwel het pad of de naam bellen.

Het is echt makkelijker als we niet hoeven te gebruiken een enorme pad zoals: "Documents/Pictures/Holidays/myPic20001.jpg"

In een snellere manier, kunt u een bestand toe te voegen aan uw project.

U vindt in het tabblad schets «Add file». Wanneer voor de eerste keer gebruikt, zal het maken van een "data" map in uw programma is dezelfde map en plaats het bestand dat u hebt gekozen in het. Alle bestanden die u toevoegt zal worden in deze map. U kunt zelfs het handmatig maken, voordat de codering, als je al weet welke bestanden u gaat gebruiken.

Nu, u kunt noemen de bestanden in de map "data" door hun naam in plaats van met behulp van hun pad.

Selecteer een afbeelding, opent u het met verf, Photofiltre, of iets en formaat naar 400 x 400 pixels. Vervolgens toevoegen in de datamap. (De foto van de kat heeft de goede afmetingen, kunt u werken met het)

Opnamen kunnen worden opgeslagen in variabelen van de PImage.

 PImage variable_name = loadImage("file_name"); 

bestandsnaam bevat de bestanden met de extensie: .jpg, .png bijvoorbeeld.

Vervolgens, om het te plaatsen in uw venster, u hoeft alleen te gebruiken:

 image(variable_name,X,Y); 

Over X en Y-coördinaten, het is niet zoals wanneer u een functie (y=f(x)) trekken, het is meer als een waarde in een matrix.
Zoals u in de foto, (0,0 zien kunt) de linker bovenhoek in plaats van de linksonder is.

  • Laten we een titel toevoegen. Om iets te schrijven, moet u 3 functies.
 textSize(size); fill(R,G,B); // or fill(BW); text(" my text here ", X,Y); 

Fill() neemt dezelfde argumenten als background() en definieert de kleur van alle objecten die u daarna gebruikt: tekst, lijnen, vormen.

De tekst zal beginnen boven het punt (X, Y).

Gerelateerde Artikelen

Basisprincipes van Automator

Basisprincipes van Automator

deze tutorial leert u de basisprincipes van Automator al twee eenvoudig voorbeeld 'workflows': uw computer lezen voor u en uw computer begroeten u bij het inloggen.Automator is opgenomen in alle Mac computer, en vereist geen programmeer kennis dan oo
De basisprincipes van HTML en CSS codering

De basisprincipes van HTML en CSS codering

Heb je ooit wilde maken van uw eigen website, maar die andere webbuilders zijn te duur? Zoek niet verder voor een intro naar HTML en CSS programmeren en coderen.Stap 1: Instellen Elke HTML en CSS codering van de pagina begint met deze blanco vel, gen
Basisprincipes van Photoshop

Basisprincipes van Photoshop

Hallo. In deze tutorial zal ik je laten zien de basics van Photoshop. Deze tutorial is voor mensen die nieuw zijn voor Photoshop en willen weten van de basisprincipes van het.Ik zal gaan:Een nieuw Project aanmakenBasisgereedschappenLaag, groepen en g
Solar System Simulator met behulp van Processing

Solar System Simulator met behulp van Processing

In deze post bouwen we een eenvoudige zonnestelsel Simulator gebruik van Processing. De software, aan het einde van de te bouwen, zal zien en voelen als in de bijgevoegde video.Stap 1: Download en installeer ProcessingAls u dit nog niet hebt gedaan,
De basisprincipes van Pivot Stickfigure Animator.

De basisprincipes van Pivot Stickfigure Animator.

Hallo Instructables. :) Ik zal je laten zien de basisprincipes van een animeren programma genaamd Pivot.Stap 1: De belangrijkste hub! Nu wanneer u het programma opent, u alle soorten knoppen aan de linkerkant ziet, en ik zal je vertellen wat ze allem
Fotocel reageren op licht als een oog. een inleidende Project voor het gebruik van Processing met Arduino

Fotocel reageren op licht als een oog. een inleidende Project voor het gebruik van Processing met Arduino

In dit project ziet u een eenvoudig voorbeeld van het gebruik van verwerking zodat een grafische weergave van gegevens die een arduino als krijgt input van een sensor. In dit geval een fotocel.Nadat een oog beeld krijgen van internet, wat ik deed is,
Maken van een Robotics simulator met behulp van Processing

Maken van een Robotics simulator met behulp van Processing

Als u beginnen met het schrijven van code voor een robot is het onvermijdelijk om te gaan door middel van een aantal iteraties tot het werkt zoals gepland. Arduino maakt dit al makkelijker maar vooral met complexe wandelende robots kan het een vervel
Basisprincipes van Car Audio (Speakers en Subwoofers)

Basisprincipes van Car Audio (Speakers en Subwoofers)

dit is gewoon een basishandleiding tonen enkele van de schuilplaatsen voor hoe draad uw versterkers, luidsprekers, versterkers en draden. Het gaat ook in een korte beschrijving over hoe u uw luidsprekers kunt installeren, mount hen of het maken van a
CNC G-Code interpretator met behulp van Processing

CNC G-Code interpretator met behulp van Processing

Hi guys, jarenlang I 'm trying to maken van mijn eigen CNC-router zodat ik PCB makkelijker kunt maken.Wat ik probeer te maken is een G-code interpretator die stuurt signalen naar een arduino board. Zo kunt de arduino bord een eenvoudige CNC-router om
De basisprincipes van het maken van uw eigen maneschijn

De basisprincipes van het maken van uw eigen maneschijn

De fundamenten van het maken van alcohol verkregen bij zijn gebaseerd op de gevestigde beginselen van vergisting en distillatie, die u vertrouwd zijn met, ofwel moet alvorens een basisrecept volgen of experimenteren met ingrediënten en hoeveelheden t
Hoe te controleren met behulp van Processing * GizDuino

Hoe te controleren met behulp van Processing * GizDuino

Een paar weken geleden, heb ik een Instructable over "Hoe om te controleren met behulp van Visual Basic GizDuino" - gepubliceerd.Ik zal nu het document van een andere manier van controlerende GizDuino met behulp van de open-source verwerking app
Basisprincipes van thermografie

Basisprincipes van thermografie

Als u ooit hebt willen hebben "warmte sensing visie", zoek niet verder! Thermische camera's worden steeds goedkoper en gemakkelijker te gebruiken, wat betekent dat ze meer gedocumenteerd en toegankelijk voor hobbyisten. In dit Instructable, zal
Basisprincipes van boogschieten

Basisprincipes van boogschieten

dit Instructable zal u tonen hoe te een boog schieten, veilig en nauwkeurig. Ik heb een rebound boog, maar deze instructies zal werken met andere soorten bogen ook voor het grootste deel.Stap 1: Zoek uw boog Een goede boog, die uw maat vinden. Hebt u
De basisprincipes van Graphic Design

De basisprincipes van Graphic Design

op het web, we zien overal grafisch ontwerp. Grafisch ontwerp omvat vele verschillende elementen, maar ik wilde om zich te concentreren op de meest eenvoudige vorm: citaat van foto's.Stap 1: Zoek een goede ontwerpen van programma Er zijn veel grafisc