Stap 4: Master communicatie Code
We kunnen nu het schrijven van de routine van de communicatie van de dobbelstenen rol. Het is ook bijna identiek aan de schreven we vorige keer behalve dat we met twee verschillende slaven in plaats van slechts één communiceren zullen. Merk op dat voor elk van de slaven we een ander adres gebruiken. U moet wijzigen van de code zelf en vervolgens gewoon testen met elk adres en ervoor te zorgen dat het werkt net als laatste tutorial behalve met elke afzonderlijke weergave.
Ik zal het hechten van de code voor elke component die gewoon het resultaat van de worp, toont zodat het kan worden gebruikt om de displays goed werkt en de bedrading controleren.
Codering van het spel introduceert niets nieuws zoveel assembler opdrachten of AVR microcontroller onderdelen en dus ik niet het gevoel dat ik moet gaan door het regel voor regel. Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat wanneer iets men nieuwe ik elke regel in elk detail tot het punt doorlopen van irritant u zo niet brengen je in slaap. Aan de andere kant zal ik niet doen dat als er niets nieuwe geïntroduceerd. Dat is vandaag het geval. Dus ik denk dat dat u bereid bent door nu om te spelen met de code, het lezen van de code, de code te analyseren, begrijpen van de code, bekritiseren de code, spotten op de code en lachen om de man die schreef de code. Dus ik je gaan en dat doen laat. Het is bijna zeker van dat u veel plaatsen vindt dat u kunt verbeteren of te vereenvoudigen ten minste wat ik heb geschreven.
Ik heb, zoals gebruikelijk, de definitieve versie van de code voor de twee displays en de diceroller in de volgende stap samen met een video van mij het wat testen bijgevoegd.