Stap 1: Craps!
In deze tutorial we zullen alleen worden de bouw van het eenvoudigste deel van de finale van de Craps. Dit heet "The Pass Line" en u kunt wedden op het. Alles wat die u weten over de "pass line" deel van het spel moet door te kijken naar de korte 2-minuten instructie dat video ik hebben gehecht aan deze stap kun je leren.
We zullen een andere 4-cijferige weergave die zal houden van de Dealer geld op dezelfde manier dat onze huidige 4-cijferige display van de speler Cash houdt van bouwen. De Dealer zal beginnen met $20 en de speler zal beginnen met $20 (de totale mogelijk geld in het spel is $9999--het maximum van onze 4-cijferige displays, maar zullen alleen we $20 voor dit eerste stuk van het spel of anders zou het extreem vervelend en moeilijk te winnen of verliezen in een behoorlijke hoeveelheid tijd). Als de speler alle van de dealer geld neemt, wint de speler. Als de speler al zijn geld verliest dan wint de dealer.
Hoe je wint of verliest geld? Nou, zal degenen onder u die hebben gespeeld Craps, gezien mensen 'shooting dice"in de straat, of gezien dat het gespeeld tegen het casino in Vegas, al weten. Voor de rest van je, laat me u een korte omschrijving geven van de "paslijn" deel van het spel dat we vandaag coderen zal worden.
Craps is gespeeld voor honderden jaren, die teruggaat tot de tijd van de kruistochten. Het werd gespeeld door soldaten in de loopgraven van de Tweede Wereldoorlog, het werd gespeeld op de straten, er werd gespeeld in casino's en gokken zalen. Het begon met enkel de paslijn en alle andere dingen werden toegevoegd aan het later. We zullen deze dezelfde progressie volgen.
De manier waarop de paslijn werkt is dit. U plaatst een inzet en dan u de dobbelstenen. De eerste worp heet de "come-out roll". Als je een 2 (slangogen), een 3 (ace deuce) of een 12 (doosauto's) op de come out worp, verlies je je inzet en het heet "craps". Als u een 7 (een natuurlijk) of een 11 rollen (een yo, of yo-leven) je wint. Als je worp een ander getal dan is dit nummer wordt uw "point". Zodra een "point" is gevestigd blijven je rollen de dobbelsteen met als doel het raken van het punt opnieuw voor het werpen van een 7. Als je je punt voordat er een 7 wordt gegooid, wint u zelfs geld. Dus wint een dollar weddenschap u een dollar van de dealer. Als je een 7 voordat uw punt is gerold, dit heet "zeven" uit en verlies je je inzet aan de dealer.
Daarna start u opnieuw. Plaats een weddenschap van de paslijn en rol de dobbelstenen, 7 of 11 wint, 2,3, of 12 verliest.
Er zijn veel meer soorten weddenschappen, "don't pass", "pass odds", "don't pass odds", "come bet", "don't come weddenschap", "field", "hoorn", "hard ways", enz enz enz. U kunt de details hier vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Craps
Zoals ik al zei hierboven, voor nu, zullen we alleen de pass line onderdeel van het spel dat alles wat die ze terug in de dag is, hadden wanneer de kinderen waren het gooien van dobbelstenen tegen de muur voor elkaars lunch geld en dus dit is waar we zullen beginnen codering.
Echter, voordat we beginnen met coderen van spullen, laat bouwen de dealer geld weergeven. Voor dit, ik wil gebruiken een van de grotere 4-cijferige displays die je van Sparkfun of elders krijgen kunt. Van nu af aan ga ik niet op de materialen van de lijst op deze tutorials. Als u daadwerkelijk is het opbouwen van alles langs met mij dan weet u al waar u de materialen en wat ze zijn. Het is zinloos voor mij om hen of hoeveel ze kosten te vermelden.
Dus laten we pak een van onze prototyping boards, een groot 4-cijferige display, een andere ATmega328p te bepalen die worden weergegeven, en zoals wij met de dobbelstenen rol, en de display van de speler voordat deden het bouwen. We zullen ook worden verbonden headers voor macht, voor programmering en voor TWI communicatie net als de anderen.