AVR Assembler Tutorial 11 (3 / 5 stap)

Stap 3: Programma overzicht


De manier waarop de code gaat werken voor ons spel is houden we de dobbelstenen rol als de meester en het display van de dealer toevoegen als een extra slaaf. De dobbelstenen rol zal het spel controle en stuurt de resulterende wijzigingen in contanten aan de dealer en de speler geeft na elke worp. Voor nu we gewoon de paslijn moeten zullen inzet $10 wordt elke keer zodat we niet hoeven te krijgen enkel nog te ingewikkeld met de speler zijn inzet te wijzigen. Later, als we eenmaal de monteurs werken, wij zal toevoegen een andere controller die zullen een extra model die het inzetten bepalen zal en de uitbetalingen en onze dobbelstenen roller blijft een meester maar alleen gebruikt voor de dobbelstenen. Hierdoor kunnen we om naar TWI arbitrage, botsingen, en andere belangrijke aspecten van seriële communicatie wanneer u over meerdere meesters en slaven. Wij zullen ook een aantal interne 7-cijferige displays met drukknoppen onder hen die zal laten om te wedden op andere soorten rollen, maar dat alles zal komen in toekomstige tutorials toevoegen. Voor nu willen we de dobbelstenen rol als meester, en de twee beeldschermen als slaven. Wanneer we druk op de knop, de code zal beslissen of naar uitbetaling een natuurlijke, nemen van geld op een craps, of een filiaal naar een "punt" aantal rollen totdat een win of een zeven-out.

Laten we eerst de slave-routines schrijven. Dit type is eenvoudig in dat alles wat ze zullen doen is kijken naar de lijn van de SDA voor hun adres, indien ze heten ze zal het lezen van het nieuwe nummer te geven en weer te geven. Dat is alles! Ze hoeft niet eens te spreken terug aan de kapitein, want de kapitein zal worden het bijhouden van hun totalen en alle berekeningen van de uitbetaling doen voordat u ze bijwerkt. In de toekomst tutorials zal er slaven terug te schrijven naar de meester (bijvoorbeeld wanneer we hebben enkele 7-cijferige displays met drukknoppen voor het wedden bedrag, zij te vertellen de meester hoeveel is wordt inzet op elk beeldscherm zal hebben en dus zullen we pakken ze met een adres + oproep lezen met de meester in de "master-ontvanger modus") maar we krijgt dat in gepaste tijd.

Voor nu is alles aangespoord door de dobbelstenen rollen knop duw gevolgd door een berekening of verder knop duwt en tot slot een bericht aan elk van de schermen met hun nieuwe totalen. Er zullen een test na elke uitbetaling te bepalen als de speler heeft gewonnen of verloren heeft, met andere woorden, als de dealer cash nul na een worp wordt, of als de speler cash wordt nul na een worp (noch de speler als de dealer kan gaan negatief aangezien zij zal alleen worden toegestaan aan inzet $10 of anders wat is links als het is minder dan $10).

Dus dat is hoe het gaat werken. Laten we krijgen codering.

Gerelateerde Artikelen

AVR Assembler Tutorial 2

AVR Assembler Tutorial 2

Deze tutorial is een voortzetting van het "AVR Assembler Tutorial 1"Als je niet hebt doorlopen Tutorial 1 moet je nu stoppen en dat men eerst doen.In deze tutorial zullen we onze studie van assembly language programmering van de atmega328p in de
AVR Assembler Tutorial 1

AVR Assembler Tutorial 1

Ik heb besloten om een serie tutorials over hoe te schrijven van assembler programma's voor de Atmega328p die het gebruikt in de Arduino microcontroller is schrijven. Als mensen geïnteresseerd blijven blijft ik stak een een week of zo totdat ik oprak
AVR Assembler Tutorial 6

AVR Assembler Tutorial 6

Welkom bij Tutorial 6!Today's tutorial zullen kort waar zullen we het ontwikkelen van een eenvoudige methode om gegevens tussen een atmega328p en een andere met twee poorten verbinden hen te delen. Wij zullen vervolgens nemen de dobbelstenen rol van
AVR Assembler Tutorial 8

AVR Assembler Tutorial 8

Welkom bij Tutorial 8!In deze korte tutorial gaan we een beetje een afleiding van de invoering van nieuwe aspecten van assembly language programmering te laten zien hoe onze prototyping componenten verplaatsen naar een aparte "gedrukt" printplaa
AVR Assembler Tutorial 9

AVR Assembler Tutorial 9

Welkom bij Tutorial 9.Vandaag zullen wij tonen hoe de controle van zowel een 7-segment display en een 4-cijferige weergave met behulp van onze ATmega328P en AVR assembler code. In de loop doen die we nemen van omleidingen moeten zal op how to use van
AVR Assembler Tutorial 7

AVR Assembler Tutorial 7

Welkom bij Tutorial 7!Vandaag gaan we naar eerste show hoe opruimen van een toetsenbord, en vervolgens laten zien hoe de analoge input poorten gebruiken om te communiceren met het toetsenblok.We zullen dit doen met behulp van interrupts en een enkele
AVR Assembler Tutorial 10

AVR Assembler Tutorial 10

Welkom bij Tutorial 10!Sorry dat het zo lang duurde om deze volgende aflevering eruit maar dit is een behoorlijk hectische tijd van het jaar. In ieder geval, is hier het!We hebben een lange weg afgelegd en u bent waarschijnlijk al bekwaam genoeg is o
AVR Assembler Tutorial 5

AVR Assembler Tutorial 5

Vandaag gaan we nemen een kijkje op de verschillende geheugenlocaties in de Atmega328p microcontroller en zien als we beter begrijpen kunnen hoe de dingen worden opgeslagen, waar ze worden opgeslagen en hoe de pointers en opzoektabellen werken.De tut
AVR Assembler Tutorial 4

AVR Assembler Tutorial 4

Welkom bij de handleiding voor nummer 4!In deze tutorial zullen we bouwen een circuit om te simuleren het rollen van twee dobbelstenen. Dan zullen we eerst een brute-force-programma welk doet naar de job schrijven. Dan zullen we dat programma op vers
AVR Assembler Tutorial 3

AVR Assembler Tutorial 3

Welkom op tutorial nummer 3!Voordat we beginnen wil ik een filosofische opmerking maken. Wees niet bang om te experimenteren met de circuits en de code die we proberen op te in deze tutorials bouwen. Draden rond wijzigen, nieuwe onderdelen toe te voe
Een geavanceerde benadering van programmering van Arduino & AVR

Een geavanceerde benadering van programmering van Arduino & AVR

Dit instructable is een must read voor iedereen die vertrouwd is met core AVR chips en Arduino.Nou, om meer specifieke, bij het lezen van de instructable, zal u zitten kundig voor:1) weten het juiste verschil tussen AVR en Arduino.2) programmering Ar
Programmeerbare LED

Programmeerbare LED

geïnspireerd door diverse LED Throwies, knipperende LEDs en soortgelijke instructables ik wilde doen van mijn versie van een LED aangestuurd door een microcontroller.Het idee is om de LED knipperende reeks Herprogrammeerbare. Deze herprogrammering ka
De generator van willekeurige golfvorm, voor ~ 20$

De generator van willekeurige golfvorm, voor ~ 20$

een willekeurige golfvorm generator (AWG) is een nuttige maar vaak duur stuk van testapparatuur (ebay voor lacht). Gebruiken om te bepalen component frequentiebereik, genereren van vervoerder signalen, als een LCR-meter als u een bereik, tune resonan
Star Trek deurbel Hack

Star Trek deurbel Hack

Ik heb altijd al een fan van de Star Treks en als zodanig ik was erg opgewonden toen mijn kamergenoot bracht het huis van een originele serie stijl Star Trek comm panel. Ik had nog nooit gezien een van deze, maar een snelle zoektocht nam ons mee naar