Stap 2: Dealer Cash Display
We bouwen het display van de dealer de dezelfde manier waarop die we met de speler 4-cijferige in de laatste tutorial weergegeven. De enige verschillen zijn dat het is groter, en het heeft minder pinnen, zodat we het regelen en bedrading het anders zal worden.
Ik heb bijgevoegd een foto van de bedrading van deze weergave. Hier ziet u dat het is groter en minder pinnen dan de weergave van onze playercash heeft. De foto is uit de sparkfun pagina waar ik heb het display en het laat zien welke pinnen zijn macht voor elk cijfer en welke pinnen controle elk van de segmenten in een cijfer.
Zoals gebruikelijk, moet u beginnen door het scherm aan te sluiten op uw prototyping breadboard en test elk segment om zeker te zijn dat u begrijpt hoe deze is bedraad. Vervolgens moet u sluit deze dan aan de pinnen van een AVR microcontroller op je breadboard en voer het vanaf daar totdat we al onze code werkt in deze tutorial. Ten slotte moet u aan het einde, bouwen de externe bestuur en soldeer het op. Dan wanneer u het eindproduct test zult u weten dat eventuele problemen van uw baan solderen en snijden en niet de code komen. Ook niet vergeten het bekende axioma vanuit timmerwerk "maatregel tweemaal en knippen eenmaal" of in het geval van printplaten maken: "cut tweemaal, eenmaal soldeer." Zoals u door het beeld zien kunt, ik heb eindelijk brak af en kocht de perfecte Dremel bijlage voor dit soort werk. Een "Diamond punt Set". Het kostte 5 dollar, maar dat is een stuk minder dan de kosten van de woede Managment therapie die wordt geleverd met effing opwaarts naar de job van mijn snijden maar al te vaak in een rij.
Ik ben met behulp van 330 ohm weerstanden voor deze weergave. De COM-pinnen doorlopen de weerstand met GND en de macht gaat naar welke segment dat u wilt weergeven. I 'm gonna PC0 via PC3 gebruiken voor de COM pinnen en PB0, PB1, PB2, PB3, PB4, PD5, PD6 en PD7 voor de segmenten.
Hier is de sleutel tot het maximaliseren van uw kansen op het krijgen van het goed:
- kaart van het circuit
- Snijd het circuit
- Controleer uw bedrading
- de weerstanden, de caps en de kristal oscillator koppelen
- Controleer de aansluitingen en bedrading weer
- de externe draden koppelen
- koppelen van de microcontroller
- Controleer de bedrading weer
- Bevestig de 4-cijferige weergave
- Controleer elk cijfer met een paar draden van het breadboard
- het weggezet en schrijven van de code, wetende dat u waarschijnlijk hebben zal tweaken dingen later en hopen dat u nog niet gedekt tot een verbinding die moet worden gesneden.
Ik heb een aantal foto's van mijn baan bedrading aangetoond. Gelieve te beseffen dat je vrij bent om de draad jou elke gewenste manier. Het is zeer waarschijnlijk vindt u een betere kaart dan ik deed en u moet gebruiken. Niets in deze tutorials hangt af van hoe uw componenten zijn aangesloten, zo lang als ze de juiste output-poorten hebben. Wat me doet denken. Opmerken dat er nu twee headers gonna SDA en twee gonna SCL? Waarom denk je dat we hebben dat gedaan?
Nu, zoals u kunt zien door de bijgevoegde code aan het einde van de tutorial ik gewoon geknipt en geplakt de code display van de speler van de laatste tutorial naar een nieuw bestand voor de weergave van de dealer. Toen ik ging door en veranderde de opzoektabel "segmenten" om te corresponderen met de nieuwe pin kaart erop wijzende dat voor deze weergave de 'com' pinnen grond zijn en het segment pinnen zijn 5V in plaats van andersom zoals het was voor de andere weergave. Ik heb ook de initialisatie van de havens aan de nieuwe bedrading gewijzigd, veranderde ik het adres van het display van de dealercash te 0b1000000 zodat de dobbelstenen rol zal zitten kundig voor met hem praten, ik veranderde de "cyclus" subroutine zodat hij de PC0 via PC3 uitgeschakeld "com" pinnen wanneer zij wil een bepaald segment van de macht en ik de "cijfers", dat veranderde sinds de nieuwe bedrading de cijfers in de omgekeerde volgorde heeft wordt weergegeven (als u liet het zoals het was en probeerde zou om weer te geven van 1234 it hebben opdagen als 4321 in plaats daarvan).
Hier is de nieuwe kaart van het register:
waar 1 is ingeschakeld en 0 is OFF.
Test nu de weergave door de eerste de geïnitialiseerde waarde instelt voor de weergave op diverse aantallen zodat wanneer blijkt op het toont ze. Dit zal u vertellen als alles goed werkt.
Wijzig de diceroller code zodat het gebruikt voor de slaaf het nieuwe adres, haak ze samen en het uitvoeren. Het moeten precies hetzelfde als wat wij in de laatste tutorial behalve dat de dobbelstenen rollen nu op de nieuwe display opdagen kwam.
Geweldig! Nu zijn we klaar de nieuwe dobbelstenen roller om code te schrijven zodat het communiceert met zowel display van de speler en de dealer-weergave.