Stap 2: van schets voor het verwerken van
Zodra ik had een ruw idee van wat ik wilde zeggen met dit stuk, en enkele van de basisvormen die ik wilde gebruiken, dook ik recht na te denken over wat processen mij in staat stellen zou om te maken de meeste spanning en contrast visueel, zo goed als conceptueel. Ik was op zoek naar een object kwekers van mijn ervaring als ontwerper en uitvoerder om iets te creëren de meest oorspronkelijke object die ik kon maken.
Ik besloot heel vroeg op om mechanische bevestigingsmiddelen gebruiken als het centrum van het ontwerp, wat meestal 10-24 en 1/4-20 machine schroeven (kleine, maar sterke) en Plug pinnen voor beperkende geometrieën betekent.
Ook besloot vroeg ik op twee fundamentele werkstromen die het ontwerpproces begeleiden zou.
Ten eerste, ik zou hand-snijden de zetel en achterkant van de stoel op 1:4 schaal om te maken een model naar 3D vangen met behulp van Autodesk 123D vangst. Vervolgens kan dit model worden opgeblazen naar volledige schaal, gesneden op de 5-assige DMS router van MDF, zodat de vorm zou kunnen worden verfijnd met de hand om te maken van de meest interessante contouren en het meest geschikt om in te zitten. Dan zou het model heroverde met deze wijzigingen, en klaar om de machine op de DMS uit hard esdoorn, en de ruwe vorm intact, met slechts subtiele hand afwerking te doen daarna. Dit bezuinigt het proces en maakt het gemakkelijk om te produceren veelvouden van een gevoelig, sensueel-object.
Ik koos voor het gebruik van een vrijdragende ontwerp als een bewijs van de techniek achter de instrumenten die zou worden gebruikt om de stoel - een technische contrast de traditionele handgemaakte component. Ik was opgewonden om optimaal van het unieke instrumenten op Pier 9, zoals de OMAX waterjet, CNC draaibank en CNC mill. De materialen werden vroeg besloten om hout en metaal - één voor de technische- en één van de sensuele en ik koos esdoorn en aluminium voor hun kracht, licht van gewicht, relatief lage kosten, contrasterende kleuren en algemeenheid. Ik wilde niet exotische materialen in de weg van mijn stem als ontwerper.