Stap 9: Samengestelde hoek shenanigans
De zijpanelen uit de vorige stap zijn schuin ten opzichte van elkaar, waardoor mijn leven echt ingewikkeld. Deel van wat ik spelen wilde met was te laten de computer en de digitale fabricage nemen de verslapping op de wiskunde-kant van de dingen, waar ze echt goed presteren. Maar het bleek nog steeds enorm ingewikkeld, omdat het parametrisch modelleren hoeken moet worden 0.0000 enz graden om goed stuurman componenten in een vergadering. Die ik moest doen om ervoor te zorgen passen alle mijn onderdelen precies goed.
De rockers waren aflopend op 2 graden ten opzichte van het centrum vlak, of 4 graden ten opzichte van elkaar. Net genoeg om de stoel een dynamische uitstraling geven. Toevoegen aan dat, waren de benen elke gespreide naar buiten bij 8 graden. Voeg toe aan dat de stack up van de verschillende hoeken tussen de gewrichten en werd het echt harige om te proberen om erachter te komen wat ik moest doen aan de stoel en terug in orde voor hen geen zin maken met mijn vergadering uitvinder. Het probleem met de zitting en de rugleuning was dat ik had 20.000 + driehoekige facetten, maar geen verwijzing geometrie, laat alleen projecteren samengestelde hoek shenanigans op het.
Zo werkte ik langzaam via deze stap door eerste het importeren van mijn recentste vangsten van de zitting en rugleuning. Ik gematched hen in schaal met degenen die ik gebruikte opgeschaald van de schaal 1/4 opnamen, omdat ze perfect passen. Nogmaals, bracht ik deze door alle programma's en vervolgens naar uitvinder als een vaste stof. Ik heb sommige basisreferenties die zo goed waren als ik kon krijgen naar centrum en bodem, en slechts ging vanaf daar. Ik heb toegevoegd materiaal op sommige plaatsen om een nette, goed-gedefinieerde oppervlak te vervangen van een mesh, weg gesneden materiaal op andere plaatsen te verlaten schone geometrie te maken. In beide gevallen werd ik extrapoleren in real-time wat een CNC-instrument zou op de shapes die ik maakte, en niet zorgen over slordig randen dat zou gemakkelijk zijn om schoon te maken met de hand als ik gereedgemelde de stukken.
Voordat ik ging volledig noten op het model, maakte ik een echt ruwe mock zitplaats van enkel plan extrusies gewoon zien wat de samengestelde hoeken toegevoegd tot voor bepaalde verwijzingen, die is waarom u zien mij gekrabbel extreem lange decimalen voor hoeken... Zodat ik kon nemen deze nummers in mijn eigen model, tweak mijn eigen hoeken, en test vervolgens de volledige set in het model. Om ervoor te zorgen dat het was perfect, laat ik de twee benen vlotter uit elkaar, gebonden door kunstmatige verwijzingen naar elkaar - in werkelijkheid die ze tot elkaar via de zetel beperkt zijn. Maar ik één naar de zetel en de gemeten de geprojecteerde afstanden op de tegenovergestelde armen gekruist en gemaakt van referentie geometrie die de kunstmatige beperkingen die mij troep vervangen opwaarts om dingen op zijn plaats te houden. In deze stap kunt u fragmenten van dit gekke proces in de foto's.
Op het einde, dit bizarre, iteratieve proces liet me achter met een hoop verwijzing vliegtuigen en rare hoeken, maar alles passen precies goed. Zelfs uitvinder was blij. Ik weet zeker dat dit is niet de beste manier, echter. Gelieve voor de liefde van iets wat die je liefde - delen beter werkstromen met mij als je ze hebt!!!
Alle deze gekke hoeken waren zeer geschikt voor een CNC-project, omdat zij "gemakkelijk" door een computer kunnen worden gemaakt. Of in ieder geval heeft de machine niet harder een tijd met 45 graden dan met 14.66457 graden, in de meeste gevallen. Vooral met de DMS heeft 5 assen, samengestelde hoeken en ingewikkelde referentie is meetkunde makkelijk te maken.
In de volgende stap, zult u zien waar dit duurt het ontwerp.