Stap 3: Finidhing uit en codering
Nu is het tijd om creatief.
Ik heb hier de eenvoudige shutes gebruikt om het marmer van de grijper naar de kebab Spies.
Zodra u het marmer uitgevoerd hebt gemaakt, sluit de arduino Nano aan:
Schouder servo naar digitale pin 4
Elleboog servo naar digitale pin 5
Hand servo naar digitale pin 6.
Succes!
Hieronder is de code:
#include
Servo handservo;
Servo elbowservo;
Servo baseservo;
VOID Setup {}
handservo.attach(6);
handservo.write(130);
delay(1000);
elbowservo.attach(5);
elbowservo.write(125);
delay(1000);
baseservo.attach(4);
baseservo.write(75);
delay(1000);
}
void loop {}
elbowDown();
baseDown();
handClose();
baseUp();
elbowUp();
handOpen();
}
ongeldig handOpen() {}
voor (int h = 97; h < = 130; h += 1) {}
handservo.write(h);
delay(15);
}
delay(1000);
}
ongeldig handClose() {}
voor (int een = 130; een > = 97; een-=1) {}
handservo.write(a);
delay(15);
}
delay(1000);
}
ongeldig elbowDown() {}
voor (int d = 125; d > = 5; d-=1) {}
elbowservo.write(d);
vertraging(20);
}
delay(1000);
}
ongeldig elbowUp() {}
voor (int e = 5; e < = 125; e += 1) {}
elbowservo.write(e);
vertraging(20);
}
delay(1000);
}
ongeldig baseUp() {}
voor (int b = 147; b > = 75; b-=1) {}
baseservo.write(b);
vertraging(20);
}
delay(1000);
}
ongeldig baseDown() {}
voor (int c = 75; c < = 147; c += 1) {}
baseservo.write(c);
vertraging(20);
}
delay(1000);
}