Stap 5: Softwareontwikkelingsomgevingen en Utilities
De C#-programma werd ontwikkeld met behulp van Visual Studio Express 2012. Dit is een vrije versie van Visual Studio, maar biedt genoeg mogelijkheden voor de ontwikkeling van complexe C#-toepassingen.
Helaas, Microsoft niet bevatten ingebouwde ondersteuning voor eigen XBox 360-controller bij het ontwikkelen van de C#-toepassingen. Gelukkig, ik ben niet de enige die dit probleem, zodat iemand een C# wrapper rond "xinput" (de API waarmee ontwikkelaars om te communiceren met de XBox 360-controller) heeft gemaakt. De specifieke versie die ik heb gebruikt is die hieronder zijn toegevoegd. De huidige versie van de wrapper kunnen gedownload van github:https://github.com/speps/XInputDotNet. Verwijzen naar de github pagina of het Leesmij-bestand voor gedetailleerde installatie / configuratie-instructies. Mijn samenvatting van de instructies is: Voeg "XInputDotNetPure.dll" als een verwijzing in het C#-project, en zet "XInputInterface.dll" in dezelfde map als het .exe-bestand.
De Arduino schets werd ontwikkeld met behulp van de Arduino IDE. Twee extra bibliotheken werden vereist om te kunnen gebruiken de NeoPixel stick en twee servo uitgangen (voor stuur en gaspedaal), tegelijkertijd. Deze bibliotheken zijn de Adafruit "TicoServo" -bibliotheek en de Adafruit "NeoPixel" bibliotheek. Deze bibliotheken kunnen gedownload van github:
https://github.com/adafruit/Adafruit_TiCoServo
https://github.com/adafruit/Adafruit_NeoPixel
Installatie-instructies vindt u in elke bibliotheek. Voor een generieke Arduino library installatiegids, verwijzen door naar: https://learn.adafruit.com/adafruit-all-about-arduino-libraries-install-use/how-to-install-a-library
Opmerking: De standaardbibliotheek Arduino servo kon niet worden gebruikt vanwege de NeoPixel stick. Een verklaring voor deze onverenigbaarheid wordt verzorgd door Adafruit: https://learn.adafruit.com/neopixels-and-servos