Stap 9: De Flight Simulator testen
Test de simulator:
1. Schakel de stroom naar uw Controlesysteem welke bevoegdheden aan servoversterkers ventiel.
2. Zet de Computer Graphics die we al eerder zagen.
3. Steek de buis van de luchtcompressor in de Simulator.
4. zorg zeker uw ventiel Servo draden zijn verbonden met de Servo-buizenversterker.
5. Zorg dat uw Feedbackmodule goed is aangesloten.
6. Steek in je Arduino via USB naar de Computer Graphics.
7. open de seriële Monitor op de Arduino schetsblok. Selecteer de BAUD-rate van 57600.
8. Als u wilt testen de toonhoogte, Typ in commando's één voor één, zoals: p5 of p0 of p2.5
9. om te testen de worp, Typ in commando's één voor één zoals: r5 , r0 of r2.5
Afstellen van de Simulator:
Wij hebben zeer veel om te fine-tunen van de simulator voor de beste prestaties is gedaan. Veel van dit tuning wordt gedaan door een paar potentiometers op de Servo-buizenversterker aan te passen. Om te fine-tunen van de pneumatiek, moet u een stevige begrip op PID controle. Aanpassing van de potentiometers op uw buizenversterker Servo zal helpen stabiliseren van de snelheid en de gevoeligheid van de pneumatiek.
De Flight Simulator met een Joystick controle:
Met behulp van mijn programmering vaardigheden in .NET applicatieontwikkeling, heb ik 3 dagen voor het maken van een aangepaste software-programma waarmee u de positie van een USB-joystick met behulp van de DirectX API krijgen.
Wat doet het programma?
Kortom, mijn softwareprogramma de volgende dingen doet:
1. standpunt van het verwerven van een USB-joystick. Grote ruwe waarden geretourneerd.
2. deze waarden krijgen geschaald naar een bereik van 0-5 (voor de Arduino), met een twee decimale drijvende komma.
3. Ik schreef een omgekeerde conversie die hiermee keert u de geschaalde waarden. We moeten de inverse conversie anders die de simulator gaat de tegenovergestelde weg die wij wilden het gaan doen. De pneumatische cilinders naar binnen verplaatst wanneer 5 volt wordt gegeven van de Arduino. We willen eigenlijk het tegenovergestelde. Met andere woorden, willen we dat ze naar buiten als 5 volt is gegeven.
4. het programma nodig heeft om te kunnen communiceren met de Arduino in de seriële COM-poort met een snelheid van 57600 baud. Ik schreef een functie die ons toelaten zal te verbinden met de Arduino.
5. de Arduino en de software op de computer zal doen duizenden "handdrukken" elke milliseconde. Deze "handdrukken" bestaan van rug-en-vierde signalen die controleren op van de joystick positie en opdrachten terugsturen naar de Arduino.
De code voor dit is vrij lang en ingewikkeld, dus ik zal het verlenen van het voor mensen die hun project met behulp van de exacte dezelfde methode gebouwd. Zodra u al uw werken simulator hebt getest, sluit uw USB-joystick en downloaden van het programma dat ik hieronder.
1. het uittreksel van de "gezipte map" en stormloop Joystick.exe
Als u uw joystick rond verplaatst, moet u de gegevenstabel in real-time.
2. de "administratieve wachtwoord" voor het programma is: instructables
Druk op toets enter nadat u het wachtwoord hebt getypt.
3. Typ vervolgens in de COM-poort dat je Arduino op (bijvoorbeeld COM4) bevindt. Druk op enter toets.
4. type e en treffer steken zodat joystick-controle. Langzaam bewegen de joystick om te bepalen van de simulator.
Wanneer u uitschakelen van de besturingselementen wilt, typt u in d uit te schakelen.