Stap 6: Verbonden de microfoon
U moet:
- 3 * voice opname modules
- 12 * vrouw-man jumperpinnen
- 6 * male-Male jumperpinnen
- Kleine platte hoofd schroevendraaier
Nu dat we de spreker kunnen wij de LED blokken verwijderen, ze werden gebruikt als een voorlopige testen stap en zijn niet langer nodig.
Koppelen van de opname-modules:
- Koppelen van 2 man-man jumperpinnen in het aansluitblok op de microfoon module
- Sluit het andere uiteinde van deze pinnen aan de spreker op het breadboard
- Vrouw-man jumperpinnen hechten aan GND, VCC, PLAYE en REC
- De Arduino 5V en GND koppelen aan het breadboard aan de andere kant aan de touch-gevoelige blokken.
- De GND en VCC uit de opname-module toevoegen aan grond en 5V.
- Bevestig de PLAYE 10 van pin aan pin op de Arduino (dit kan ofwel gebeuren rechtstreeks of via het breadboard)
Herhaal voor de andere 2 modules gebruik van pin 12 en 11 opnemen.
Elk van de modules van de microfoon heeft twee schakelaars op hen, één voor herhaling en één voor FT. Zorg ervoor dat beide van hen zijn overgestapt naar de microfoon (zoals weergegeven in de afbeelding).
Meer over deze stem opname modules vindt u hier.
Zojuist een bericht op de microfoon modules registreren, de record-knop ingedrukt en zeggen uw bericht. Herhaal voor elke microfoon module.
Wanneer je elke lade aanraken, hoort u nu een andere boodschap.
#include <CapacitiveSensor.h> CapacitiveSensor sensor1 = CapacitiveSensor(7,6); CapacitiveSensor sensor2 = CapacitiveSensor(7,5); CapacitiveSensor sensor3 = CapacitiveSensor(7,4); int play1 = 12; int play2 = 11; int play3 = 10; int groundHigh = 300; void setup() { pinMode(play1, OUTPUT); pinMode(play2, OUTPUT); pinMode(play3, OUTPUT); } void loop() { long total1 = sensor1.capacitiveSensorRaw(3); long total2 = sensor2.capacitiveSensorRaw(3); long total3 = sensor3.capacitiveSensorRaw(3); if(total1 > groundHigh){ playMessage(play1); } else if(total2 > groundHigh){ playMessage(play2); }else if(total3 > groundHigh){ playMessage(play3); } } void playMessage(int play){ digitalWrite(play, 1); digitalWrite(play, 0); }