Stap 4: Het installeren van de motoren
De motoren die wij waren Tamiya item 70189 kozen omdat het 3D-model toonde dat ze zou passen, ze worden uitgevoerd op 3 volt en ze komen als een kit, zodat u van een verscheidenheid van verschillende overbrengingsverhoudingen en dus verschillende snelheden kiezen kunt. Al deze informatie is heel mooi gedetailleerd op het vak en in de instructies die met het komen. Ook, is de uitgaande as een hex vorm zodat met een hex gevormde gat in onze drijvende Kogge ontworpen zou er geen kans van het wiel van de gear uitglijden op de schacht.
De motoren waren verbonden aan model simpelweg door de versnellingsbak aan de binnenwand van het model met behulp van een fatsoenlijke sterke lijm verlijmen. We gebruikten gorilla lijm maar zorg ervoor dat de motor is goed geklemd omdat deze lijm zal uitbreiden naarmate is dries en de versnellingsbak weg te duwen. Ook wees geduldig en laat grondig drogen alvorens over te gaan. Met de motoren gekoppeld aan het model dat de drijvende radertjes kunnen worden gleed naar de schachten. Vanwege de hex vorm van de schacht en de hex gevormde gat in de drijvende KPV (van de 3D print) we hoefden niet te lijmen deze helemaal op maar als je hebt ronde assen dan sommige lijm hier ook zou een goed idee om te stoppen met een ontsporing.
Het model is nu klaar om te worden gemonteerd en ingeschakeld maar eerst een beetje opzij
Waarom hebben een motor + versnellingsbak.
V: waarom niet uitsluitend toepassing een motor door zelf?
A: omdat kleine DC motoren spin te snel worden rechtstreeks aangesloten op de achterste wielen van een model. Je zou denken – tof! Het gaat echt snel, maar de waarschijnlijkheid is dat het niet kan om helemaal te gaan. (niet genoeg beginnen torque zoals ze zeggen).
Door het rijden door een versnellingsbak u de snelheid waarmee de aangedreven wielen bij afslaan neerzet, maar wat u krijgen is koppel (het draaien van kracht). Dat is de reden waarom de auto's hebben versnellingsbakken. Zo kunt u een lage versnelling te trekken uit de buurt van een staande start of een station op een heuvel. Cant echt doen zonder hen.
Er zijn tal van model motor/versnellingsbak combo's waaruit u kunt kiezen. Dingen om te overwegen
1. fysiek hoe groot is de motor/versnellingsbak. Het moet passen. Krijgen van de afmetingen van degene die u overweegt, en het model in 3D samen met uw voertuig. Scheelt een hoop giswerk en zijn leuk.
2. Wat is de diameter (of vorm) van de uitgaande as. Deze variëren dus neem niet aan dat ze waarschijnlijk zal 2mm of iets anders. U moet dit weten zodat kunt u uw aandrijfwiel aan ontwerpen
3. Wat is de toeren aan de uitgang. Een snellere rpm een snellere voertuig (maar met minder koppel onthouden). U kunt vrij gemakkelijk berekenen wat uw snelheid is gonna be als je dit weet.
BV
laten we zeggen de output rpm is 90 rpm (omwentelingen per minuut).
En laten we zeggen uw aandrijfwiel heeft een diameter van 20mm.
Zo, 20 mm diameter van het wiel zal hebben een omtrek van pi * 20 die 62.8 mm werkt.
Dus, de track of grond zal bewegen 62.8 mm per minuut.
Er zijn 60 minuten in een uur, zodat het op 60 * 62,8 mm per uur bewegen zal
Die werkt aan 3768 mm per uur.
Er zijn 1000 mm in een meter dus dit betekent dat de snelheid zal 3,8 meter per uur.
Wat als ik wil een schaal snelheid?
OK
Laten we zeggen de echte voertuig kunt reizen op 20 Km per uur.
1/35 schaal snelheid zal dus 20.000/35, waarin 571.4 meter per uur is
Dat is 571.4 / 60 meter per minuut. dat wil zeggen 9.52 meter per minuut
Die is 9520 millimeter per minuut.
Een schaal 1/35 tank heeft een aandrijfwiel ongeveer 20 mm diameter die we hierboven berekend is een omtrek van 62.8 mm.
Dus, 9520/62,8 geeft ons 1999 omwentelingen per minuut van het achterwiel. Dus wil je een versnellingsbak met een uitgang van de 2000 toeren per minuut te geven een ruwweg schaal snelheid.
4. welke spanning is de motor
5. op grotere de hoeveelheid stroom die de motor zou kunnen worden een probleem ook maar gaat kleine dus niet teveel over die zorgen zal.