Stap 6: Instellen van BitVoicer Server
In deze stap hebt u om het BitVoicer Server- Schema van de stem met de zinnen te worden erkend en de opdrachten die zullen worden verzonden aan de Arduino te bouwen. Op de ned van deze stap zijn er twee koppelingen naar bestanden die alle BitVoicer Server Oplossing objecten gebruikt in dit Instructable bevatten. Als u niet maken van alle oplossing objecten één-door-één wilt, kunt u ze (Oplossing objecten importeren) met behulp van deze bestanden importeren.
Voordat u beginnen met het opbouwen van het Schema van de stem, die u moet maken van een apparaat dat de Arduino in BitVoicer Server vertegenwoordigen zal. Maak een gemengde apparaat en noem het ArduinoUnoWiFi. Selecteer TCP/IP in het tabblad communicatie en voer het IP-adres toegewezen aan de WiFi-module in stap 3. In het tabblad Cues inschakelen de signalen Van de geactiveerd periode begin en Einde van geactiveerd periode . Selecteer Int16 SendData opdrachten voor beide signalen en het ArduinoUnoWiFi-apparaat als het doelwit van de opdrachten. Geef 1 op in het gegevensveld, voor de Start van geactiveerd periode cue en 0 voor het Einde van de geactiveerd periode -cue. Deze signalen maakt de Arduino turn op één LED telkens het woord activering wordt herkend. Wanneer de geactiveerde periode (gedefinieerd in het Schema van de stem) verloopt, zal deze LED uitschakelen.
Nu laten we bouwen het stem-Schema. Hoewel de robot slechts 40 basisopdrachten heeft, kan u wilt maken van de vele woordcombinaties die leiden dezelfde opdracht tot. Als voorbeeld kunt u de zinnen "move forward één meter" en "go forward één meter" trigger dezelfde opdracht. Bovendien, kan u wilt maken van complexe opdrachten als "ken een vierkant" die leiden een reeks opdrachten getemporiseerd in de juiste volgorde tot zal. Vanwege dat, kunnen uw stem-Schema groeien veel en hebben veel meer dan 40 basic commando's. BitVoicer Server ondersteunt onbeperkt zinnen, dus u zoveel zinnen als u definiëren kunt nodig (mijne eindigde met meer dan 80 zinnen). Hier wil ik graag twee tips: Maak een standaard commando in de BitVoicer Server Manager Opties; en kopiëren en plakken (foto hierboven) gedupliceerd opdrachten uit één zin aan de anderen.
Zin opdrachten stuurt de byte gegevenstypen naar de Arduino. Gebruik de constanten die zijn gedefinieerd in het begin van de schets om te weten welke waarde moet worden verzonden voor elke opdracht. Complexe opdrachten stuurt vele waarden in de juiste volgorde en zul je om te controleren van het interval (vertraging) tussen hen zodat geen waarde is verzonden terwijl de vorige opdracht in uitvoering is. Gebruik het veld vertraging het interval tussen commando's instellen.
Object oplossingsbestanden: