Stap 3: Code
Alle bestanden kunnen worden gevonden hier op github.Om de interface met de nunchuck, gewijzigde mij todbot van bibliotheek voor gebruik in mijn programma. Om een mooi, schoon het lezen van de versnellingsmeter, gebruikte ik de digitalSmooth functie van de Arduino Playground, oorspronkelijk geschreven door Paul Badger.
De belangrijkste code is vrij eenvoudig. Het krijgt de lezing van de versnellingsmeter, grenzen aan een bereik, glad het, en het vervolgens koppelt aan een hoek. Vervolgens wordt de gericht servo ingesteld op die hoek, en controleert of alle knoppen op de wiichuck zijn ingedrukt. De kleine bovenop (c) de trigger en grote degene op de bodem (z) gesloten, opent.
Voor het instellen van deze code, moet u:
1) ervoor zorgen alle verklaringen van de pin OK.
2) rennen BallisticDuino_Calibration, en spelen met de verschuivingswaarden zodat de servo niveau is, en de trigger op de deuvel sluit zonder wordt geblokkeerd door iets. Vervolgens wijzigen in de tweede regel in de loop trigger.write(triggerOpenAngle) en knoeien met die waarde totdat de trigger open is en niet stoten in om het even wat. Kopieer deze waarden naar de schets van de Nunchuck_Turret.
3) uploaden en uitvoeren van Nunchuck_Turret. Open de seriële monitor en zoeken welke waarde de nunchuck leest wanneer u richt het recht omhoog, en welke waarde het wordt gelezen wanneer het niveau is. Voer deze in de schets.
Je moet goed om te gaan!