Stap 4: Optioneel: gedetailleerde beschrijving van de Microprocessor-Circuit
Het schema voor de aanpak van de microprocessor gebaseerd wordt hieronder weergegeven.
Microprocessor en Switch ingangen
U1 is de microprocessor. Het voert de conversie van de 8 schakelaar ingang tot de vier schakelaar output. Het filtert ook Ongeldige schakeloptie ingangen. Wanneer een ongeldige schakeloptie input wordt gelezen door de processor, behouden de 4 uitgangen hun laatste geldige staat. C1 is een ontkoppeling condensator voor U1.
Weerstanden R1-R8 trekken de acht ingangen met de microprocessor tot + 5 volts wanneer de schakelopties zijn niet wordt ingedrukt. De schakeloptie-ingangen worden verwerkt door een PIC-microcontroller, om de kwestie van ongeldige schakeloptie combinaties zijn afgewezen door het spel en de 8 switch setup converteren naar een uitgang die een spel met een vier switch interface kan rijden. De microcontroller leest de 8 switches en vier uitgangen om na te bootsen de interface 4 schakelaar genereert. Als de 8 ingangen een combinatie van ongeldige schakeloptie zijn, dan is de microprocessor uitgangen het laatste geldige patroon.
Merk op dat aangezien de microprocessor elk van de acht schakelaars op een aparte regel leest, het is niet nodig om de isolatie-diodes die vereist voor de passieve uitvoering eerder beschreven zijn.
Het circuit van de PIC en de software kunnen worden gebruikt met een vier schakelaar regeling ook. De ingangen naar de processor die op de vier ongebruikte diagonale richting-schakelopties aansluiten moeten nog steeds worden getrokken hoge aan VDD, om te houden van de ingangen hoog gehouden, zodat ze niet door de processor als een ongeldige schakeloptie input gelezen worden.
Game systeeminterface en optische isolatie
Om ervoor te zorgen dat het spelsysteem nooit zou worden beschadigd door het processor-circuit, zijn de twee circuits elektrisch geïsoleerd van elkaar. Elektrisch isoleren het circuit PIC van de gaming systeem, wordt een optoisolator van vier kanaal gebruikt tussen de uitgangen van de microprocessor en de spelsysteem console-ingangen. Elk van de optische isolator kanalen heeft een LED aan de input kant. Deze LED is ingeschakeld door de uitgangen van de microprocessor. De uitgangen van elk van de optische isolatoren (aan de kant spelsysteem), zijn NPN-transistors. De uitstoters van alle de transistors zijn met elkaar verbonden, en aangesloten op grond van het spelsysteem. De verzamelaars van elke transistor zijn verbonden met de bijbehorende regel op het spelsysteem. De processor stuurt een regel hoge, blijkt op de LED aan de ene kant van de isolator als de overeenkomstige transistor aan de kant van de spel systeem is ingeschakeld, die lijn trekken op het spelsysteem lage. Dit bootst de actie voor de joystick, waar de gesloten schakelaar de invoerregel spelsysteem laag trekt.
R9-R12 worden gebruikt voor het beperken van de stroom van de uitgangen van de microprocessor rijden de IR LEDs binnen de optoisolator. OPTO1 is een 4 kanaals-optoisolator, met NPN transistor hulpuitgangen. De verzamelaar van elke transistor uitgang is verbonden met een van de 4 ingangen op de spelbesturing. De vervuilers van de output transistors zijn alle samengebonden en aangesloten op de grond spelsysteem.
Ingangsvermogen en regelaar
D1 beschermt het circuit tegen schade als de voeding is aangesloten met de verkeerde polariteit. C2 en C3 zijn filteren over de inbreng op spanningsregelaar VR1. VR1 is een + 5 volt regulator. C4 is een condensator van de filter op de uitgang van VR1. J2 is waar de voeding is aangesloten, A DC-ingang van ten minste 8 Volt moet hier worden toegepast.
Op het systeem van de Atari 2600, zijn de vier richting switches aangesloten op pinnen 1, 2, 3 en 4 van een 9 pin D-sub connector. Pin 8 op de D-sub is de grond spelsysteem. Pin 6 is waar de "fire"-knop is verbonden. De single "fire"-knop op de Atari 2600-spelcomputer gebruikt wordt niet gecontroleerd door de vloermatten, want dat zou te omslachtig voor spelspel. De knop vuur wordt in plaats daarvan beheerd door een Drukknopschakelaar gehouden door de gebruiker. Bij deze instelling is de knop vuur gewoon direct verbonden om pin 6 en pin 8, als het niet hoeft te worden ingevoerd om de processor.
Software
De broncode en geassembleerde *.hex bestand voor het programmeren van de PIC microprocessor zijn hier bijgevoegd als u wilt gebruik maken van deze aanpak.