Virtual Reality Games en het maken van je lichaam een Controller! (Eenheid visuele Studio + Kinect + Oculus) (4 / 11 stap)

Stap 4: Het creëren van VR UI


Nu in onze belangrijkste scène, voegen de OVRCamerRig aan de FPSPreFab als we voorheen. We moeten nu voeg toe dat een UI voor de Oculus omdat de oculus niet HUD gebruiken beeldschermen dezelfde manier die regelmatige eenheid camera's kan. Dus om dit te doen het Canvas object kopiëren en onder de OVRCameraRig te plakken en wijzigen van de Canvas-OVRCanvas.

AFBEELDING 1 HIERBOVEN

AFBEELDING 2 HIERBOVEN

We moeten dit doek een beetje bewerken voordat het werkt.

1) moeten we deze UI te zijn in de wereld de ruimte. We doen dit door het selecteren van de OVRCanvas en vervolgens de eenheid onder Canvas > RenderMode en in het pull-down selecteren wereld de ruimte.

BOVENSTAANDE AFBEELDING 3

AFBEELDING 4 BOVEN

2) de instructies-tekst wijzigen

AFBEELDING 5

AFBEELDING 6

3) uitschakelen van de knoppen-knoppen zal niet nodig zijn omdat we gebruik van de Kinect maakt.

4) wijzigt u de animatie in de GameController van toepassing op de nieuwe OVRCanvas-doen dit door toevoeging van deze lijnen aan de Systeembesturing wakker methode:

 GameObject ovrcanvas = GameObject.Find("OVRCanvas"); 
 startAnim = ovrcanvas.GetComponent(); 

5) en de huidige startAnim regel uitgecommentarieerd.

 //startAnim = canvas.GetComponent(); 

We zijn nog niet klaar. We moeten ook passen het eindspel UI maar kunnen wij dit de zelfde manier wij deed het met de StartUI.

Selecteer de UI van Start in de hiërarchie en selecteer de 2D knop op het tabblad scène. In het algemeen is het gemakkelijker om te werken met UI in de 2D-modus van eenheid.

BOVENSTAANDE AFBEELDING 7

BOVENSTAANDE AFBEELDING 8

We zie niet echt iets in de scene. Dat is omdat het enige in het doek dat we willen zien aan het begin van het spel de instructies. Wij zien echter een rechthoek met blauwe cirkels op de hoeken het doek rond. Die rechthoek geeft aan de ruimte waar de einde-Gebruikersinterface wordt weergegeven. Nu in Oculus is de zoeker een beperkt beetje aangezien wij het canvas in de wereld de ruimte hebben. Daarom moeten we de inhoud van de UI te verplaatsen om het weergavegebied van de visie van de gebruikers; Wat gebeurt als het vak instructies.

Het die we nodig om ervoor te zorgen dat het anker verkeer gereedschap is geselecteerd en niet het regelmatige overgang gereedschap verplaatsen.

AFBEELDING 9

AFBEELDING 10

Vervolgens kunnen we de inhoud naar het midden van het scherm verplaatsen. Door op te klikken en te slepen. Als je bepaalde delen van de hiërarchie geselecteerd zal hun overeenkomende posities in de scène de blauwe cornered rechthoek om hen heen hebt.

Startknop UI

In van de GameController bijwerkmethode moeten we het toevoegen van een voorwaardelijke krijgen zodat naamconflicten worden van het spel is niet begonnen en de animatie wordt niet geladen. Conisidentaly die we dit al hebben. In de Booleaanse variabele gamestarted.

Voeg dit toe aan het begin van de Update.

 if (!gamestarted){ if (Input.GetKey(KeyCode.KeypadEnter)) { StartGame(); }} 

De Update moet nu als volgt uitzien:

 void Update (){ if (!gamestarted) { if (Input.GetKey(KeyCode.KeypadEnter)) { StartGame(); } } if (loading) { Debug.Log("Anime should start"); // ... tell the animator the game is over. startAnim.SetTrigger("StartGame"); // .. increment a timer to count up to restarting. beginningTimer += Time.deltaTime; // .. if it reaches the restart delay... if (beginningTimer >= beginningDelay) { Debug.Log("TriggeringStart"); loading = false; StartGame(); } } // Set the displayed text to be the word "Score" followed by the score value. scoreText.text = "Score: " + score; finalScoreText.text = "Score:" + score; if (playerHealth.currentHealth <= 0 && !gameended) InitializeEndGame(); if (gameended) { restartTimer += Time.deltaTime; // .. if it reaches the restart delay... if (restartTimer >= restartDelay) { // .. then reload the currently loaded level. Application.LoadLevel(Application.loadedLevel); } }} 

De volgende stap die we moeten voltooien is het wijzigen van de Game Controller, zodat het kan beëindigen en opnieuw starten van het spel met onze nieuwe ingangen. We zullen ook moeten vernietigen de platforms van de scène, anders blokkeert het naar onze mening spelers zoals in de onderstaande afbeelding.

AFBEELDING 11

Aan de linkerkant is wat de spelers bekijken moet zien, maar in plaats daarvan zien zij nog steeds de platforms.

Gerelateerde Artikelen

Het maken van Graphics voor een Scratch Racing Game

Het maken van Graphics voor een Scratch Racing Game

deze tutorial zal u tonen hoe te maken van een racespel binnenkant van kras.Stap 1: Voordat u begint moet u... PowerPoint: aankoop voor Mac of PC.Kras: Vrij op http://www.scratch.mit.eduStap 2: Het maken van de achtergronden. 1) gebruik het gereedsch
De wetenschap van het maken van zeep in een Lab

De wetenschap van het maken van zeep in een Lab

Maken van zeep lijkt er niet iets wat je in een laboratorium doen zou, maar het is eigenlijk meer wetenschappelijk dan je zou denken. Verzeping is de zeep besluitvormingsproces, die gebruik maakt van de basisoplossing loog en de verschillende soorten
Het maken van 'One handschoen' - een 3D-gedrukte, draagbare mobiele telefoon.

Het maken van 'One handschoen' - een 3D-gedrukte, draagbare mobiele telefoon.

Hello!  Ik ben Bryan Cera, en ik ben dol op het maken van Ongein uit elektronica! Het is mijn passie. Voor dit instructable, ik wil u door mijn proces van het creëren van Een handschoen, een functionele mobiele telefoon die je op uw hand dragen nemen
Het maken van yoghurt in een Sous-Vide

Het maken van yoghurt in een Sous-Vide

A Sous Vide is een temperatuurgestuurde waterbad. Het handhaaft een zeer consistente temperatuur en is een ideaal toestel om te broeden yoghurt.Ik gebruikte een goedkope combinatie van een standaard crock pot en een controller Dorkfood Sous Vide.Met
Een eenvoudig protocol voor het maken van ijzer (II, III) oxide (magnesiet)

Een eenvoudig protocol voor het maken van ijzer (II, III) oxide (magnesiet)

Hallo.In mijn eerste Instructable, 'm I gonna beschrijven de synthese van ijzer (II, III) oxide (magnesiet).Ijzer (II, III) oxide is een verbinding die Ferrimagnetisme vertoont. Het heeft vele toepassingen en veel van hen zijn beschreven op het Inter
Het maken van een Pen is gemakkelijk en leuk (update)

Het maken van een Pen is gemakkelijk en leuk (update)

Ik heb het maken van pennen voor een weinig meer dan een jaar nu en zijn geweldig leuk om te maken.Kunt u ze als één stick pennen, maar voor het grootste deel u een onderdelen-kit die komen in verschillende niveaus van stijlen en moeite zou kopen.De
(Pier 9 AiR) Hoe vrienden te maken en dingen (een Instructable in twee delen) van de huid (deel 1: het maken van vrienden)

(Pier 9 AiR) Hoe vrienden te maken en dingen (een Instructable in twee delen) van de huid (deel 1: het maken van vrienden)

(als je net als zijn, ongeacht dit, ik hoef geen vrienden, breng me naar de dode dingen, hoofd aan instructable 2.)Dit instructable is geschikt voor zowel beginners als geavanceerde vrienden. Ik moet zeggen dat ik een ervaren vriend ben: Ik heb vrien
Het maken van een Cat(?) Masker met glasvezel

Het maken van een Cat(?) Masker met glasvezel

ik ben niet nieuw voor Instructables, maar ik figuur it's about time ik een account te krijgen en terug te geven aan een website die mij zo veel inspiratie en informatie heeft gegeven. Dit is mijn eerste post, zodat alle opmerkingen en kritiek welkom
Het maken van Biodiesel!

Het maken van Biodiesel!

Instructable #2 in mijn serie over biodiesel.Dit is mijn tutorial voor het gebruik van mijn appleseed processor voor het maken van biodiesel. Dit leerprogramma zal u door het proces van het maken van biodiesel, maar niet de nodige wasproces krijgen.
Verlichting sigaretten en het maken van vuur met zonlicht

Verlichting sigaretten en het maken van vuur met zonlicht

door tonytran2015 (Melbourne, Australië).Figuur 1: Verlichting een sigaret door zonlicht. Smeulende is zichtbaar na 27seconds. Figuur 2: Diagram van het experiment.De titel "Verlichting sigaretten met het gezicht van een Storm merk horloge" kon
Het maken van uw jonge geitjes eruit zien alsof ze het raster vandaan.

Het maken van uw jonge geitjes eruit zien alsof ze het raster vandaan.

Tijdens de volgende reeks stappen, ik ga u laten zien hoe uw kinderen eruit zien alsof ze vandaan Tron opstand.Stap 1: Geeft uw kinderen de Tron-behandeling. Stap 1, kinderen hebben. Als ik nodig om u te vertellen hoe dat te doen, dan hebt u wellicht
Het maken van een basis 3D-Engine in Java

Het maken van een basis 3D-Engine in Java

Een spel plaatsvinden in een 3D omgeving sterk verbetert de onderdompeling, maar daadwerkelijk een volledige 3D-engine kunnen zeer complex zijn. Gelukkig zijn er enkele trucs die kunnen worden gebruikt om het 3D-effect op een relatief eenvoudige mani
Gids voor het maken van een computer van de begroting.

Gids voor het maken van een computer van de begroting.

Welkom!Als u op dit Instructable geklikt dan bent u waarschijnlijk net als ik. U wilt een enigszins lage eindcomputer te spelen van eenvoudige games zoals Minecraft en Toribash op, maar u niet wilt uitgeven van 700 euro op een nieuwe.Begroting comput
Het maken van een juiste Zwitserse leger mes met Popsicle stokken (normale grootte.)

Het maken van een juiste Zwitserse leger mes met Popsicle stokken (normale grootte.)

Dit is v1.0 heeft 1 blade. Dit is een eenvoudige stap voor stap handleiding en dit is gemaakt van zeer goedkope materialen. Bewerk het en afbeeldingen uploaden. U kunt zelfs de badge die in afbeelding 6. Dat is de beste badge maar het donkere kleur.