Stap 3: Uw eerste schets - tekenen van een cirkel
Nu we de setup-functie hebt gedefinieerd en hebben de elementaire beperkingen in plaats, laten we overgaan tot het opstellen van iets.
Bij de verwerking van de draw() laat functie ons Grafisch Visualiseer onze code. Weer een paar overwegingen:
noSmooth() - wij gebruikt u deze declaratie om anti-aliasing. Anti-aliasing is een filteringtechniek waarbij grijs-schaal de randen van de niet-orthogonale lijnen vloeiend in dienst. Voor algemene beeldverwerking, dit absoluut prima voor het menselijk oog en in feite, heeft de voorkeur. Echter, zoals Ember precies wat wordt blootgesteld afdrukken zal, controle over elke pixel zaken. In waarheid moeten wij meer doen testen in anti-aliasing om te zien welke invloed het heeft.
noStroke() - deze verklaring verwijdert grenzen, die weer anders zou worden afgedrukt.
De cheatsheet weergegeven op de vorige stap al de verschillende tekening declaraties en functies die beschikbaar zijn. Googlen de shape die u wilt tekenen is ook een snelle manier om te vinden van de relevante syntaxis. In dit voorbeeld wilde ik tekenen van een cirkel 100 pixels diameter in het midden van het beeld.
Een beetje beetje eenvoudige wiskunde en met behulp van de ellipse() functie van https://processing.org/reference/ellipse_.html en weg gaan we!