Stap 6: Coding het up...now voor de lol!
Ik deed mijn best niet te volg andermans tutorial, maar in plaats daarvan gebruiken wat ik weet. Erachter te komen wat werkt en wat niet. Zoals gebruikelijk, kunt u het downloaden van mijn schets op github (link onderaan), en hier zal ik detail elk onderdeel van de schets, stuk voor stuk.
Hier nemen we onze bibliotheken
#include < Servo.h >
#include < LiquidCrystal.h >
Initialiseren van de bibliotheken en de pinnen voor het LCD-scherm te stellen
LiquidCrystal lcd(2,3,4,5,6,7);
Servo myservo;
Const int betekent constante Integer. Constanten worden niet gewijzigd. Montage omdat we zijn met behulp van knoppen.
Wil niet onze Arduino te krijgen verward!
Const int button1 = A0;
Const int button2 = a1 worden verkregen;
Const int button3 = A2;
Const int button4 = A3;
Const int button5 = A4;
We zullen "countx" gebruiken om bij te houden hoeveel keer een knop is ingedrukt
int count1 = 0;
int count2 = 0;
int count3 = 0;
int count4 = 0;
int count5 = 0;
"statex" zal bijhouden van de status van de knop. Is het enkel gedrukt?
int gebracht1 = 0;
int state2 = 0;
int state3 = 0;
int staat vallen4 = 0;
int state5 = 0;
Deze houden tabbladen op de vorige status van de knop. Was het hoge? Lage?
int prev1 = 0;
int prev2 = 0;
int prev3 = 0;
int prev4 = 0;
int prev5 = 0;
totalCount is hoe vaak elke knop werd ingedrukt... zoals een combinatie.
int totalcount = 0;
Dit geldt voor het LCD-scherm. Het zal worden gebruikt om een sterretje bij het invoeren van de combinatie.
int. rijen = 0;
En verklaar de LEDs :)
int rood = 8;
int groen = 10;