Stap 8: Probeert 3D- en het werkt!
Ik heb de laatste week lekken in mijn code en apparaat inpluggen. Blijkt, servo's die zijn ontworpen voor een maximale spanning van de 4.8V op 5V uitgevoerd zou een probleem zijn geweest. Deel van het probleem met mijn apparaat is dat twee van de servo's gebroken waren, waarschijnlijk uit met het uitvoeren ervan op een spanning die te hoog was en/of beschadiging van de tandwielen uit probeert te dwingen de servo tot een standpunt dat het niet kon krijgen om. Het was niet echt een probleem maar elke zo vaak de servo zou freak out, en schud helemaal over de plaats of zou stuiteren rond als het moest worden in een stabiele positie. Ik had een verse servo verliet en toen ik het in mijn circuit verwisseld en de spanning in 3,3 v veranderde, alles werkte soepel.
Ik bijgewerkt mijn code zodat het circuit niet langer met Python communiceert. Versturen van individuele instructies over Serial veroorzaakt grote problemen ook. Ik nu gewoon elke instructie importeren de Arduino-code en voer het formulier er. Het probleem is dat Arduino Unos hebben erg weinig geheugen, dus ik heb enkele trucs zodat ik elke positie van de unieke servo in 1 byte van de gegevens kunt opslaan. Ik gebruik PROGMEM voor het opslaan van de instructies op het apparaat in plaats van laden in het Flash geheugen die ook helpt.
Ik voegde ook knoppen om te controleren van de laser. U kunt vertellen dat de laser om te "spelen" of ga een stap tegelijk vooruit of achteruit. Dus, ik alles ingesteld en testte het uit met enkele pijp schoonmakers en het werkt! Het duurde ongeveer 3 uur te bouwen (waarschijnlijk ongeveer dezelfde hoeveelheid tijd te maken op een MakerBot) en ik kan niet zeggen dat het was helemaal aangename afgezien van het feit dat ik kon niet geloven dat het werkte. De pijp reinigingsmiddelen neiging om een geest van hun eigen land hebben en maakte het moeilijk op keer om te blijven waar ik wilde dat ze. De toppen van de vingers maken werd ook vrij moeilijk.
Waarom ik er uit pijp schoonmakers die u vragen? Ik wilde pijp reinigingsmiddelen gebruiken om een directe vergelijking tussen high en low tech vormen van ambachtelijke. Sommige van de andere Aritsts in residentie vroeg ik wat de meest onaangename ambacht leveren was en pijp schoonmakers was het antwoord. Ik wilde zien als pijp schoonmakers enig respect zou kunnen krijgen als ze werden gebruikt in een "high-tech"-scenario als 3D printen. Ze leek vrij goed te werken en ze leiden tot een onverwachte maar interessant biologische kwaliteit aan de shapes. U kunt geen een vreselijk probleem met faceting met u fuzzy pijp reinigingsmiddelen gebruiken. Ook het model ziet eruit als een kleurrijke muppet-hand die een mooi vertrek uit de rigide, cool, geometrische, monotone 3D prints, die we zijn gewend. Het proces gaf me ook sympathie voor 3D printers en het werk dat ze doen. Het is langzaam en eentonig en volgende instructies kunnen krijgen vervelend.
------
Materialen:
1 - Arduino Uno
2 - HiTec-HS35 servo's (insert op pin 9 en 10 op arduino)
1 - laser (insert naar pin 12)
1 - 3D afgedrukt servo mount
4 - drukknoppen (gebruikt om het afspelen te)
veel pijp schoonmakers
1 - lijmpistool
Ik ben nog steeds schoonmaken van de code en de interface zodat andere mensen kunt gebruiken, maar hier mijn stappen zijn:
1. 3D print en bouwen Servo Mount (zal STL bestanden binnenkort post)
2. build Arduino Circuit (zal schematische binnenkort post)
3. Hier krijg je een STL-bestand dat u wilt bouwen
3. downloaden Slic3r, een programma voor het genereren van de G-Code
4. Barkas Slicer en importeren van uw STL, in de instellingen, de gloeidraad en hoofd grootte wijzigen om de grootte van uw materiaal (pijp schoonmakers zijn 6mm). U kunt ook het aanpassen van de grootte van uw model in Slic3r
5. Klik op G-Code genereren in Slic3r
6. Sleep de G-Code bestand in een website die ik gebouwd op: www.artfordorks.com/btm, dit kunt u visualiseren van de G-Code paden en ziet u hoeveel instructies en gebouw lagen er zijn.
7. Druk Ctrl + Option + I te openen van de modus voor ontwikkelaars activeren en klik op "console" - Ik gebruik deze te printen wat informatie over het model
8. als je denkt dat het model ziet er goed uit, klikt u op "Download Code voor Arduino". In de console, is er een print erop dat zegt "Afstand naar Base" gevolgd door een nummer. Noteer dit nummer, moet u het in een sec.
9. Kopieer de nummers in het bestand dat is gedownload en plak ze in de Arduino programma tussen de opmerkingen die zeggen "Begin ingevoegd gegevens." Deze getallen geven al de posities die nodig zijn om het model te maken.
10. upload die code aan Arduino
11. instellen van de gids van de laser op een tri-pod (ik gebruik een magische arm dus de benen krijgt niet in de weg). Zorg ervoor dat de laser "Afstand-tot-Base" mm uit de buurt van het oppervlak van uw gebouw. Ook handmatig aanpassen de laser zodat het is gecentreerd.
12. Druk op de "Tekenen omsluitend" knop op de controller om de laser het selectiekader te tekenen, gebruik dit om de positie van elk materiaal. Ik zette een stuk papier en tape voort te bouwen op, zodat ik niet mijn model op de vloer gelijmd.
13. Zodra u klaar bent, druk op "Play"!
14. buig de pipe cleaner, zodat de laser "op" de pipe cleaner is als het beweegt. Gebruik het lijmpistool vastmaken van de pipe cleaner naar beneden als je gaat. Als het model snel gaat, druk op play om te pauzeren. De knoppen volgende en vorige kunt u verplaatsen van de laser terug als je een stap gemist.