Star Wars thema retro arcadespel (3 / 9 stap)

Stap 3: Spel mechanica


Dit spel zou zuigen als u kon niet interactief mee werken. Als je kon niet sterven, als het was te gemakkelijk, of als het repetitieve zou u snel vervelen en het dumpen. Ik noem spel elementen in orde dat ik hen uitgevoerd.

Procedurele niveau Rendering:

Spel zal het genereren van het terrein op de vlieg. Aangezien dit een groot deel, verdient het zijn eigen stap.

Knop

Detecting knop Klik is eenvoudig. Wachten op knooppers, wachten op knop release, doorgaan met de code. Maar hoe zit het als u animeren dingen wilt terwijl het wachten op de release knop? Een beetje moeilijker maar niet een probleem.

 bool buttonReady = 1; //buttonif (buttonReady){ if (!digitalRead(buttonPin)){ y=!y; buttonReady = 0; lcd.setCursor(x,y); lcd.write(ship); lcd.setCursor(x,!y); lcd.write(' '); } //lcd.clear(); } else{ if (digitalRead(buttonPin)){ buttonReady = 1; } } 

Zoals u in de bovenstaande code zien kunt, deed ik dat door het toevoegen van een buttonReady-variabele. Naamgeving wellicht niet de beste maar functionaliteit blijft hetzelfde. Terwijl buttonReady is 1 (waar), wacht programma op knooppers. Nadat het ontdekt knooppers, buttonReady knevels staat op 0 (ONWAAR) en programma begint wachten op knop release. Op knop release ruimteschip beweegt en de knop klaar is terug ingesteld op 1. Dit spel kunt uitvoeren terwijl de knop wordt ingedrukt.

Botsing:

Als u controleren wilt als je iets, moet u controleren als elk object op dezelfde plaats is, zoals je bent. Hetzelfde geldt voor dit. Zie code hieronder om te zien hoe dit werkt.

 //collision detectionif(y){ //bottom rowif ((b>>15-x)%2){ goto boom; } } else{ //top rowif ((a>>15-x)%2){ goto boom; } } 

Zoals u zien dat dit wordt gedaan met behulp van bitshift en modulo operator. Dit is onderdeel van mijn "optimaliseren van de code" minigame ik speelde via programmering dit gehele ding. Wat bitshift doet is verschuift bits van de variabele links of rechts door vast bedrag. Dit maakt het gemakkelijk om te zien of er een 1 op bepaalde positie of niet. Na bitshifting modulo (& 2) geeft als resultaat de rest van de divisie en als die gelijk is aan 1, er een 1 in ingestelde positie was was er anders 0.

Als je niet bitshift exploitant (maak je geen zorgen je krijgt het een dag), kunt u gebruiken matrixfuncties (uw gegevens variabelen moeten matrices en zul je een functie voor het verschuiven van gegevens).

Scoren
Spel is niet een spel als het niet je score u bereikt. Maar hoe te scoren zo'n spel? Door hoeveelheid hindernissen ontweken! Maar betekent dat een pint moet worden toegevoegd telkens wanneer u klikt op een knop en niet sterven? Dat zou gemakkelijker niveaus met veel obstakels in verschillende doorgangen in vroege spel oneerlijk en gebruiker kan bedriegen door te klikken op meerdere tijden wanneer het spel begint en er zich geen obstakels... Het toevoegen van een punt voor elk blok reisde zonder te raken om het even wat is een betere manier te scoren spelers. Ik zou eigenlijk noemen het "afgelegde afstand" maar "score" klinkt beter.

Omdat ruimteschip op positie 4 en terrein begint is het alle lege spelbegin, speler begint met negatieve 12 punten. Op deze manier zal hij hebben 0 score als hij hits het eerste obstakel.

Schalen van moeilijkheid

Maar zelfs scoren can't make you stick met het spel als het is te gemakkelijk. Je vervelen en ophouden speel het. Standaard screen Spelupdates elke 0.7 seconden (stepTime variabele). Dat is prima om mee te beginnen, maar wordt vrij snel saai. Uiteraard moet er schalen moeite ten uitvoer gelegd. Ik heb besloten om dat te doen door het versnellen van het spel - door het verlagen van de stepTime-variabele. Op elke stap wordt het verminderd met moeite. Ik vond dit probleem tussen 1 en 3 het beste werken. Als u het hogere, game wordt zeer snel te hard. Wilt u een grotere uitdaging, beveel ik stepTime variabele lager instellen en moeilijkheid lage verlaten. Die krijgt u leuke snelle spel.

We hoeven niet te vrezen voor beperking van stepTime moet altijd groter zijn dan 0 als speler kunt niet mogelijk gaan ver wanneer hij beslissingen nemen in tiende van een seconde moet als zelfs knooppers langer duurt.

Gerelateerde Artikelen

Arduino zoemer Star Wars thema

Arduino zoemer Star Wars thema

Arduino zoemer Star Wars themaYouTube-video 'sDocumenten
Bruidsparen mannen cufflink en stropdas cadeauset. (star wars thema)

Bruidsparen mannen cufflink en stropdas cadeauset. (star wars thema)

Ik ben trouwen en mij en mijn verloofde zijn enorme fans van de Star Wars dus we wilde opnemen in onze bruiloft maar niet gek gaan en hebben een thema bruiloft, dus we zijn met inbegrip van kleine hints van star wars in onze dag.een van de manieren w
Uw oude actiefiguren van Star Wars gebruik te maken van een cool Star Wars thema kerstboom

Uw oude actiefiguren van Star Wars gebruik te maken van een cool Star Wars thema kerstboom

Als je als mij hebt u wellicht enkele oude actiefiguren van Star Wars uit uw kindertijd verstopt weg wat waar.  Nou waarom niet rekken die oude cijfers, stof hen af, en doen iets creatief en leuk met hen.  Maak je eigen kerstboom van Star Wars thema.
Hoe Star Wars thema ijsblokjes maken, chocolade, cookies en boter

Hoe Star Wars thema ijsblokjes maken, chocolade, cookies en boter

dit instructable zal u tonen hoe te maken van Star Wars thema ijsblokjes, chocolade, cookies en boter. Ja Star Wars thema boter.Stap 1: wat moet je mallen van de Star Wars-items die u wenst te maken van uw creaties uit. je kunt ze krijgen op Amazon.c
Q5 een Star Wars thema Astromech Driod

Q5 een Star Wars thema Astromech Driod

Dus bent u een fan van het Star Wars universum en u wilt bouwen uw eigen vertegenwoordiging van een werkende Astomech Driod. Als u niet met nauwkeurigheid betrokken bent maar wil gewoon iets dat ziet er goed uit en werkt vervolgens dit Instructable i
Muur Arduino-aangedreven kerstboom w / Star Wars thema LED lichten

Muur Arduino-aangedreven kerstboom w / Star Wars thema LED lichten

Dit is een perfecte DIY kerstboom voor kleine woningen, appartementen of een kantoor waar u niet een echte boom en willen een beetje kerstsfeer.Kun je eenvoudig of complex met het ontwerp hier, maar ik koos om te gaan vrij eenvoudig met enkele deze r
Star Wars thema bruiloft maïs Hole spel.

Star Wars thema bruiloft maïs Hole spel.

Ik kreeg dit jaar getrouwd en ik en mijn vriendin (nu echtgenote) wilde hebben een aantal leuke buiten spelletjes te bezetten de gasten, terwijl we uit het nemen van foto's en alle andere dingen die gasten aan hun eigen apparaten laat.We wilden spele
Star Wars thema: Trunk-of-traktatie

Star Wars thema: Trunk-of-traktatie

Geschilderde pompoenen in droidsStap 1: Krijgen twee pompoenen voor BB-88Kies uit twee pompoenen die goed boven op elkaar gestapeldStap 2: Verbind pompoenenKnip de stelen af - gebruik van een boor om gaatjes op de top van de grotere pompoen & in de b
Star Wars Han & Leia bruidstaart Topper

Star Wars Han & Leia bruidstaart Topper

Ik kreeg dit idee van het maken van een Star Wars thema taart topper wanneer een client mijn sculptuur van Yoda voor haar bruidstaart topper gebruikt. Ik denk dat het is leuk om te hebben bruiloft thema's en voor Star Wars fan paren, dit is een manie
DIY Lego Planetarium (Star Wars-stijl)

DIY Lego Planetarium (Star Wars-stijl)

Voor alle Star Wars fans of degenen die geïnteresseerd zijn in een natuurkunde-project zijn, is hier een DIY Lego Planetarium, een mechanische model van het zonnestelsel. Het Planetarium zal onder aandacht brengen sommige natuurkunde begrippen zoals
Star Wars Death Star ijslollys

Star Wars Death Star ijslollys

Hallo, dit instructable, zullen wij verder gaan met het Star Wars-thema, laatst instructable maakte we Star Wars Death Star Peanut Butter Cups ( in dit instructable we kómen Star Wars Death Star ijslollys. Dus we echt grote waarde uit onze Death Star
STAR WARS NINTENDO Wii

STAR WARS NINTENDO Wii

dit is een korte instructable over hoe ik wijze een Nintendo Wii case met fiber optic sterren en logo voor een Star Wars thema Wii! Deze Wii is te koop nu op E-Bay, maar ook de Star Wars de Force Unleashed -spel.Waarschuwing Mod op uw eigen risico, i
DIY Star Wars Lightsaber partij gunsten

DIY Star Wars Lightsaber partij gunsten

Deze vrijdag, ontwaakt de kracht. Met Episode VII van de Star Wars-saga première in theaters op de 18e, kon het team van Wholesale partij leveringen niet meer opgewonden! Om te vieren de release van deze aankomende film, het team heeft gemaakt een DI
Licht Sensor Star Wars vacht (Pop Like It's Hoth)

Licht Sensor Star Wars vacht (Pop Like It's Hoth)

Dit is een leuke project dat wordt gebruikt voor een Arduino Lilypad samen met een lichtsensor en zoemer te spelen van de star wars-thema wanneer de kraag van de jas van een Chewbacca is omgedraaid omhoog, en dan stopt de kraag is neergezet terug.I '