Stap 1: Het idee
Beperkingen gepresenteerd door 16 x 2 LCD waren vrij moeilijk. Het stuurprogramma voorziet in een totaal van 8 aangepaste sprites (en u hebt ten minste 2 voor een geanimeerde sprite) + alle standaardtekens (die in de meeste deel nutteloos). De 2 rij LCD staat in principe slechts twee interlands: springen over obstakels en en obstakels te ontwijken. Springen over obstakels vereist betere animatie er natuurlijk - uitzien, iets dat niet kan worden gedaan met slechts 8 aangepaste tekens die beschikbaar zijn (niet te vergeten van de enorme kloof tussen hen!). Dit is hoe ik besloten op het maken van een obstakel dodger spel.
En nu voor de instelling. Ik kon pretenderen ruimtethema werd gekozen na een grondige denken wat best zou zien maar... U weet hoe Star Wars VII was net vrijgegeven... en ik erin geslaagd om een karakter die enigszins als een X-vleugel vechter kijkt te maken... Moet ik mij wenden op? :)
Nu de besturingselementen. Ik kon gaan met 4 knoppen (ga omhoog naar beneden gaan, ga links, ga rechts) maar door sommige tests ik links bedacht en rechts verkeer niet graag de gaming ervaring toevoegen en dus ik het gedumpt maar. Nu op en neer beweging... U kunt gaan omhoog of naar beneden gaan. Er is slechts één manier kun je dus ik gedumpt een knop meer, waardoor ik een buttonfor welke rij ruimteschip schakelen is in.
Om het samengevat: dit is een retro Star Wars thema één knop gecontroleerd obstakel dodger spel.
Nu genoeg intro, laat de slag te gaan.