Stap 2: 3D-modellering
Er is een enorme verscheidenheid aan 3d modellering programma's daar (3ds Max, Maya, Blender, enz) om te proberen en gebruiken hangt af van de één 'Neem op'. Ze nemen alle geduld om te leren, maar zijn de moeite waard op het einde!
Welke modellen programma u kiest om het te gebruiken is het belangrijk aandacht te besteden aan de eenheden werkt u in. Uw ontwerp zal uiteindelijk worden geprint in 3d dus weten precies welke maat het afgewerkte object zal worden is inderdaad zeer nuttig!
U moet ook ervoor zorgen dat uw model heeft geen zeer dunne plekken, zoals deze gevoelig zullen voor breken wanneer het wordt afgedrukt. 3D-printers hebben minimale muur diktes variëren, dus als u aan de specificaties van werkt de ene dat zal u u zou fijn moeten zijn.
Om te helpen met de latere stappen van drukwerk en gieten breken ik het stuk in aparte 'componenten'; de kroon, de Leeuw, de krans, anker zijn alle gemodelleerde apart. Maar het is een goed idee om regelmatig te controleren om er zeker verhoudingen kloppen.
Ik heb toegevoegd sommige beelden van de krans met aanduiding van die de verschillende stappen van de modellering zodat u hoe de meeste objecten kunnen worden gevormd uit eenvoudige geometrische onderdelen, die u vervolgens uitrekken zien kunt kunt, squeeze, buig en combineren om te krijgen van het uiteindelijke model.
De bladeren gebruikt in de krans, bijvoorbeeld uitgaan als een doos die ik trek in de juiste vorm en onderverdelen om toe te voegen van detail. Deze fundamentele blad kan dan worden aangepast en in verschillende vormen voor elk blad op de krans gebogen.
Voor biologische en ingewikkeld gedetailleerde voorwerpen zoals de Leeuw gebruik ik een digitaal sculpting programma (zoals mudbox, Zbrush enz) toe te voegen van detail. Ik maak een base mesh in mijn veelhoek modellering programma dan dat model in het sculpting programma importeren. Vanaf daar kunt u het onderverdelen van de Maas (voor het toevoegen van veelhoeken zodat voor kleinere details). De onderverdeeld Maas kan vervolgens worden vervormd en gebeeldhouwd op dezelfde manier als een stuk klei kan worden gewerkt. Ik heb attatched een beeld van de base mesh en klaar Leeuw naast elkaar, zodat u het verschil in aantal polygonen zien kunt.
Het is een langzaam proces maar uiteindelijk elk stuk van het model is compleet en klaar om te worden voorbereid voor afdrukken en gieten...
.