Stap 1: Eerste ontwerpwerk
In dit geval ben ik begonnen met de 'Globe en laurier' badge van de Royal Marines. Het uiteindelijke doel van het project is om een 3D-recreatie van deze badge met zo veel gelijkenis met de oorspronkelijke afbeelding mogelijk en zo dit het fungeert als het belangrijkste referentiepunt voor de modellering.
Echter om er 3d zullen een heleboel modellering nodig en dus ik schuurde het web voor foto's van de stukken die ik moeten zou hard werken om te recreëren. In dit geval de St Edwards Crown en de Leeuw. Met een modellering van het meer referentie foto's heb je des te beter. Het is belangrijk om te krijgen hen uit zo vele hoeken mogelijk om te helpen met nauwkeurige recreatie.
Volgende ik enkele schetsen uitwerken hoe precies het laatste stuk zal gaan samen. Er is een groot verschil tussen modellering voor games/rendering en modellering voor afdrukken zoals in de echte wereld moet opstaan! Daarom kan er geen zwevende elementen, dunne joins enz.
Zodra ik veel verwijzingen verzamelde en een ruw idee hebben van hoe ik ga om het te bouwen het leuke deel begint...