Stap 3: testen
Je moet een goed verlichte ruimte, of een donkere kamer en een felle zaklamp.
Onthoud dat rode draad van de batterijhouder vertelde ik u niet te verbinden? Tijd om te verbinden. Het moet gaan in de onderste rij van de meest rechtse van het breadboard (zie afbeelding). Houd de robot met het breadboard naar u toe gericht terwijl u de batterij, sluit dan het recht kant naar boven (breadboard naar beneden spiegelen) en plaats deze op een mooie gladde vloer.
In een goed verlichte ruimte beginnen met de robot vooruit rijden. Het moet de neiging te zoeken naar de dichtstbijzijnde lichtpuntje.
Bent u in een donkere kamer met een zaklamp, probeer het licht schijnt in een LDR en dan de andere. De robot moet wenden naar het licht. Als u het schitteren in beide LDRs in een keer, zal de robot vooruit rijden. Mogelijk moet u de positie van de LDRs om het gewenste gedrag aanpassen.
Veel plezier en vergeet niet om te proberen een aantal van de andere Spurt schakelingen hieronder of Voeg een microcontroller van Rocket merk Studios en verhuizen naar software programmeerbare robots.
- Spurten lijn volgeling (binnenkort!)
- Spurten schaduw Runner (binnenkort!)
Mogelijke problemen
Als je robot ondersteboven was (breadboard naar boven) het zal niet goed werken. De wielen zal de verkeerde manier draaien. Draai uw robot terug met het breadboard naar beneden.
Als beide motor achteruit in plaats van vooruit draait, u verbonden de rode en zwarte motor draden aan de 2-pins header achteruit. Wissel de rode en zwarte draden voor alleen de motor die achteruit draait, en u moet zitten helemaal troep.
Als één of beide motoren niet draaien als hun LDR onder licht is, moet u controleren of uw circuit. Zorg ervoor dat alle aansluitingen correct zijn en probeer het opnieuw.