Sluit de arduino en maken de spreker spelen (2 / 4 stap)

Stap 2: De code


/ * Oorspronkelijke code gemaakt van 21-Jan-2010
/ vernieuwde 30 Aug 2011
/ door Tom Igoe (http://pastebin.com/tCYvfky9) en geconfigureerd door mij 2013 (mijn code hieronder)
/
/ Wanneer u firgure aansluiten op de arduino uit en maakte het spelen de fundamentele melodie. U moet beginnen met coderen
/
/ Eerst van u zal moeten de notities die u kunt kopiëren en plakken de mijne of gewoon kopiëren van de http://arduino.cc/en/Tutorial/Tone
/
*/

We beginnen met definining alle notities

#define NOTE_B0 31
#define NOTE_C1 33
#define NOTE_CS1 35
#define NOTE_D1 37
#define NOTE_DS1 39
#define NOTE_E1 41
#define NOTE_F1 44
#define NOTE_FS1 46
#define NOTE_G1 49
#define NOTE_GS1 52
#define NOTE_A1 55
#define NOTE_AS1 58
#define NOTE_B1 62
#define NOTE_C2 65
#define NOTE_CS2 69
#define NOTE_D2 73
#define NOTE_DS2 78
#define NOTE_E2 82
#define NOTE_F2 87
#define NOTE_FS2 93
#define NOTE_G2 98
#define NOTE_GS2 104
#define NOTE_A2 110
#define NOTE_AS2 117
#define NOTE_B2 123
#define NOTE_C3 131
#define NOTE_CS3 139
#define NOTE_D3 147
#define NOTE_DS3 156
#define NOTE_E3 165
#define NOTE_F3 175
#define NOTE_FS3 185
#define NOTE_G3 196
#define NOTE_GS3 208
#define NOTE_A3 220
#define NOTE_AS3 233
#define NOTE_B3 247
#define NOTE_C4 262
#define NOTE_CS4 277
#define NOTE_D4 294
#define NOTE_DS4 311
#define NOTE_E4 330
#define NOTE_F4 349
#define NOTE_FS4 370
#define NOTE_G4 392
#define NOTE_GS4 415
#define NOTE_A4 440
#define NOTE_AS4 466
#define NOTE_B4 494
#define NOTE_C5 523
#define NOTE_CS5 554
#define NOTE_D5 587
#define NOTE_DS5 622
#define NOTE_E5 659
#define NOTE_F5 698
#define NOTE_FS5 740
#define NOTE_G5 784
#define NOTE_GS5 831
#define NOTE_A5 880
#define NOTE_AS5 932
#define NOTE_B5 988
#define NOTE_C6 1047
#define NOTE_CS6 1109
#define NOTE_D6 1175
#define NOTE_DS6 1245
#define NOTE_E6 1319
#define NOTE_F6 1397
#define NOTE_FS6 1480
#define NOTE_G6 1568
#define NOTE_GS6 1661
#define NOTE_A6 1760
#define NOTE_AS6 1865
#define NOTE_B6 1976
#define NOTE_C7 2093
#define NOTE_CS7 2217
#define NOTE_D7 2349
#define NOTE_DS7 2489
#define NOTE_E7 2637
#define NOTE_F7 2794
#define NOTE_FS7 2960
#define NOTE_G7 3136
#define NOTE_GS7 3322
#define NOTE_A7 3520
#define NOTE_AS7 3729
#define NOTE_B7 3951
#define NOTE_C8 4186
#define NOTE_CS8 4435
#define NOTE_D8 4699
#define NOTE_DS8 4978

De noten van de melodie om zowel de muziek en vervolgens de lichten

int melodie [] {} =
NOTE_E4, NOTE_B3, NOTE_C4, NOTE_D4, NOTE_D4, NOTE_C4, NOTE_A3, NOTE_A3,
NOTE_C4, NOTE_E4, NOTE_D4, NOTE_C4, NOTE_B3, NOTE_C4, NOTE_D4, NOTE_E4,
NOTE_C4, NOTE_A3, NOTE_A3, 0, NOTE_D4, NOTE_F4, NOTE_A4, NOTE_G4, NOTE_F4,
NOTE_E4, NOTE_C4, NOTE_E4, NOTE_D4, NOTE_C4, NOTE_B3, NOTE_C4, NOTE_D4,
NOTE_E4, NOTE_C4, NOTE_A3, NOTE_A3, 0,
NOTE_E3, NOTE_C3, NOTE_D3, NOTE_B2, NOTE_C3, NOTE_A2, NOTE_GS2, NOTE_B2, 0,
NOTE_E3, NOTE_C3, NOTE_D3, NOTE_B2, NOTE_C3, NOTE_E3, NOTE_A3, NOTE_GS3};

int melodyLed [] {} =
9, 12, 11, 10, 10, 11, 13, 13, 11, 9, 10, 11, 12, 11, 10, 9, 11, 13, 13, 0, 10, 8, 13, 7, 8,
9, 11, 9, 10, 11, 12, 11, 10, 9, 11, 13, 13, 0, 9, 11, 10, 12, 11, 9, 13, 7, 12, 0, 9, 11, 10,
12 11, 9, 13,7};

De duur van de opmerking in de melodie van voorbeeld 2 is dat de kortste en 8 is de langste:
int noteDurations [] {} =
4, 8, 8, 4,8,8,4,8,8,4,8,8,4,8,4,4,4,4,4,8,
4, 8, 4, 8,8,4,8,4,8,8,4,8,4,4,4,4,4,8,
2, 2, 2, 2,2, 2, 2, 8, 8,2,2,2,2,4,4,2,2};
Const int buttonPin = 2; het nummer van de drukknop pin
int buttonState = 0; variabele voor het lezen van de drukknop status

int led1 = 13;
int led2 = 12;
int led3 = 11;
int led4 = 10;
int led5 = 9;
int led6 = 8;
int led7 = 7;
int led8 = 6;

VOID Setup {}
pinMode (buttonPin, INPUT);
pinMode (led1, OUTPUT);
pinMode (led2, OUTPUT);
pinMode (led3, OUTPUT);
pinMode (led4, OUTPUT);
pinMode (led5, OUTPUT);
pinMode (led6, OUTPUT);
pinMode (led7, OUTPUT);
pinMode (led8, OUTPUT);

itereren over de noten van de melodie:

}

void loop {}
Lees de stand van de drukknop waarde:
buttonState = digitalRead(buttonPin);

Controleer als de drukknop ingedrukt is.
Als het is, is de buttonState hoog:
Als (buttonState == HIGH) {}
geluid Toon
voor (int thisNote = 0; thisNote < 55; thisNote ++) {}

voor het berekenen van de duur van de opmerking, neem één seconde
gedeeld door het type opmerking.
bijvoorbeeld kwartnoot = 1000 / 4, achtste noot = 1000/8, enz.
int noteDuration = 1100/noteDurations [thisNote];
digitalWrite (melodyLed [thisNote], hoge);
Toon (3, melody[thisNote],noteDuration);

om te onderscheiden van de notities, stel een minimuminterval tussen hen.
de nota's duur + 30% schijnt goed te werken:
int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1.30;
digitalWrite (melodyLed [thisNote], laag);
delay(pauseBetweenNotes);
Stop het afspelen van de Toon:

noTone(8);


}
}
else {}
geluid uitschakelen
noTone(8);
}

}

Gerelateerde Artikelen

Swarmbots: Autonome Arduino auto's die stoelendans spelen

Swarmbots: Autonome Arduino auto's die stoelendans spelen

Onze bedoeling met dit project was om twee cutting-edge samenvoegvelden van technologie: autonome voertuigen en swarmbots. In een partnerschap met de Fremont Academie voor technologie en ontwerp van Femineer studenten geassembleerd tien leden van de
Arduino bewegingsmelder + maken het Wireless + oproep telefoon wanneer er beweging gedetecteerd

Arduino bewegingsmelder + maken het Wireless + oproep telefoon wanneer er beweging gedetecteerd

Ik heb altijd al een motion sensorsysteem op mijnhuis, maar ze zijn allemaal te duur.Sinds ik begon te werken met arduino realiseerde ik me dat ik mezelf kon maken.Dus maakte ik dit project in 3 delen:1) simple motiesensor met een arduino en een led
Sluit je Arduino met verwerking

Sluit je Arduino met verwerking

Heb je ooit nagedacht over...? Met behulp van Arduino met verwerking? In dit Instructable tonen ik u de snelle en gemakkelijkste manier om dit te doen. Gewoon blijven lezen!Cover photo by jeanbaptisteparis: https://www.flickr.com/photos/jeanbaptistep
Arduino polygraaf maken

Arduino polygraaf maken

Is het mogelijk om met de Arduino polygraaf? Ten eerste, laten we praten over hoe de polygraaf werken Mantgum werken. Wanneer vertel je mensen liggen diep in de elektrische geleidbaarheid is afhankelijk van de opwinding. We zullen de basis vormen van
Hoe maak je een Artbot: kleur sensing, tekening Arduino robots maken van generatieve kunst

Hoe maak je een Artbot: kleur sensing, tekening Arduino robots maken van generatieve kunst

Voor de cursus Hardware en Physical Computing begeleid door Paul Klomp als onderdeel van het Media Technology programma aan de Rijksuniversiteit, we twee tekening robots gemaakt. Elke robot werd gebouwd rond een Arduino Uno, en uitgerust met twee wie
Maken een eenvoudige spelen top van strach die kan worden handmatig gecontroleerd

Maken een eenvoudige spelen top van strach die kan worden handmatig gecontroleerd

Hey daar! Dit is een top van de spinnen gemaakt vanaf de 1,5 v DC motordie kunnen handmatig worden bediend met een magneet...Hope u like itStap 1: materialenvoor het speelgoed zal u het volgende nodig:~ 1 gelijkstroommotor~ schroevendraaier~ magneetS
Het maken van uw eigen candy grabber machine met behulp van de Arduino & 1Sheeld

Het maken van uw eigen candy grabber machine met behulp van de Arduino & 1Sheeld

Eenvoudig, dit project is een candy grabber machine gecontroleerd met behulp van de Arduino en 1Sheeld via Game pad Shield.1Sheeld is een platform voor Arduino waarmee u om te onttrekken in de sensoren en de mogelijkheden van uw smartphone en u kunt
Maken van een Mini LED sirene (aangedreven door Arduino!)

Maken van een Mini LED sirene (aangedreven door Arduino!)

Dit is een van de eerste projecten die ik met Arduino gemaakt heb. Het is een beetje sirene met een LED dat verdwijnt en knippert in- en uitschakelen. Het toont basisgebruik van LED's en sprekers. Lees ook dit artikel: 8-Pin programmeren ShieldOpbouw
Hoe te maken LED's knipperen op muziek met een Arduino

Hoe te maken LED's knipperen op muziek met een Arduino

dit is een gids voor het maken van een LED knippert circuit dat "slaat" op een mp3-bestand op uw computer, die een geweldig effect aan elk geluid apparaat of zelfs uw kamer toevoegen kunt (als u het concept met LED-stuurprogramma's of tal van we
Maken van een Robot met Arduino voor Beginners

Maken van een Robot met Arduino voor Beginners

Stap 1: Materialen die nodig zijn Tamiya Track en wiel instellen vergadering ($7.95 op Pololu)Tamiya 70168 dubbele versnellingsbak Kit ($9.25 op Pololu)L298N Dual H Bridge ($3.65 bij Amazon en misschien wel veel lager bij ebay)4AA batterijhouder (geb
Het maken van een hypnotiserende disk met behulp van een Arduino en een kleine DC motor.

Het maken van een hypnotiserende disk met behulp van een Arduino en een kleine DC motor.

Mijn aandacht werd opgevoed door een oude film die heb ik onlangs zag. Het bleek een draaiende spiraal schijf die mensen in een hypnotische trance zetten. Dus, heb ik besloten om een te bouwen. Natuurlijk, heeft mijn 'hypnotiserende' schijf niet gehy
Een signaal Lamp maken voor Arduino

Een signaal Lamp maken voor Arduino

Deze tutorial betekent om uit te leggen hoe het signaal licht schijnt in verschillende kleur die ook hints ongelijksoortige infromation. Het is niet ingewikkeld maar interessant. Alle materialen die je gemakkelijk kunt krijgen van www.ICStation.com.A
Uber Home Automation w / Arduino & Pi

Uber Home Automation w / Arduino & Pi

[BEWERKEN] Ik heb een forum om samen te werken op gateway code.http://homeautomation.proboards.com/Board/2/openha...Een paar jaar geleden, werd ik de hondeigenaar van een voor de eerste keer. Ik hield niet van Cody in de kennel alleen hele dag verlat
Handheld Pong & Invaders op de goedkope (Arduino compatibel)

Handheld Pong & Invaders op de goedkope (Arduino compatibel)

Een retro hand-held gaming systeem goedkoop genoeg voor een kids' project. Mogelijk? Absoluut! Breng enkel op de kracht van Arduino en goedkope Chinese onderdelen!Dit project werd ontworpen als een soldeer project voor een groep van half-een-dozijn 9