Stap 2: Bouw van het veld
We gebruiken een bouwsysteem genaamd Tetrix, waaronder verschillende stukken van aluminium, motoren, tandwielen en wielen, om onze concurrentie-robots. Tetrix delen samengesteld allermeest naar de bal launcher, als de foto's tonen. Wij ook gebruikte onderdelen uit de Lego Mindstorms NXT -kit: de NXT baksteen (een microcontroller) gecontroleerd van de motoren en input ontvangen twee Mindstorms aanrakingssensoren (schakelaars). Ook werd de bedieningssleutel die naar voren geschoven van de ballen uit Mindstorms delen. We de bal launcher geprogrammeerd zodat wanneer beide sensor werd ingedrukt, tweewielers (opgevuld zodat ze beter passen) te spinnen beginnen zou en een x-vormige actuator één bal naar voren duwen zou om het te lanceren. Er was een kleine vertraging toegevoegd na elk schot, zodat de kinderen niet kon gewoon houd de knop ingedrukt. De bal launcher was geprogrammeerd met behulp van de taal van de ROBOTC .
De laadbruggen van de balans werden gemaakt met Tetrix onderdelen en schuim Aanplakbord. Hun punten van de spil waren uit het midden zodat zij unidirectioneel zou mager standaard.
De verhoogde platform werd gemaakt uit een kartonnen doos, als de doelstellingen van rood en blauw waren.
Voor de verdieping van het veld, hebben we gebruikt schuim tegels (dezelfde die worden gebruikt in de FTC wedstrijden). De muren van het veld werden gemaakt van PVC pijp en hout.
Dit alles duurde een paar maanden te ontwerpen en bouwen, en gingen we door middel van vele versies voordat op dit ene. Voor elk ontwerp, wij het getest met werkelijke robots om te zien hoe goed het zou werken. (We hadden werkelijke vierde klassers aan kant om ze te rijden, dus moesten we gebruik maken van eerstejaars in plaats daarvan niet.)