MaxMSP is opgesplitst in verschillende delen - "Max" grepen discrete operaties en MIDI, dit is de eenvoudigste plaats om te beginnen om vertrouwd met het gereedschap. "MRO" behandelt signaalverwerking en audio. En "Jitter" is voor grafische rendering en video manipulatie. Deze cursus zal betrekking hebben op Max en MSP.
Hier zijn enkele voorbeelden van de geweldige dingen die je met Max doen kunt. Mijn favoriete Max toepassingen zijn degenen die één of ander soort hardware-interface nemen. Er is ton van manier om dit te doen, hier zijn een paar:
ReacTIVision is een gratis, open source programma dat communiceert met de MaxMSP en kunt u objecten volgen met een camera door afdrukken van en het koppelen van
op hen. De software tracks x- en y-positie en rotatie en het is groot voor het opnemen van reële objecten in uw MaxMSP patch en tafelblad interfaces. Het was oorspronkelijk geschreven voor de Le, een tafelblad multitouch instrument:
Enkele voorbeelden van ReacTIVision en MaxMSP:
Een interactieve eettafel (door mijn vriend Evan!):
Tabel Top mixer:
Interactieve structuur:
Kettingreactie arpeggiator (ik denk niet dat dit daadwerkelijk gebruikte reacTIVision, maar het kon):
De XBox Kinect is een hackable diepte sensing camera en gebaar tracking apparaat. Gegevens uit de Kinect kunnen worden geïmporteerd in MaxMSP door middel van een applicatie genaamd SYNAPS. Synaps kunt u volgen x, y en z-coördinaten van elke grote gewricht van het lichaam (hoofd, elleboog, hand, knie, enz.). Hier zijn sommige koele projecten die daar gebruik van Max en de Kinect:
Gestuele instrument/samenstelling
Kleine dozen: interactieve installatie
Arduino is een kleine computer die kan worden geprogrammeerd om controle van circuits in allerlei soorten gekke-cool projecten. Met de toevoeging van Arduino is het mogelijk om uit te breiden uw MaxMSP patches in de fysieke wereld. Er zijn een heleboel manieren om Arduino en Max te praten (ik zal zeker het schrijven een Instructable hierover in de toekomst), met inbegrip van MIDI, seriële, en een van de opties vermeld op de website van Arduino. Sommige opties (zoals Arduino2Max) kunt u direct afgelezen met de Arduino-pinnen, en anderen rekenen op USB-communicatie. Hier zijn enkele voorbeelden van projecten die een combinatie van MaxMSP en Arduino gebruiken om unieke fysieke interactie:
Robotic drumkit
Lawaaierige Jelly - tastbare Jelly synthesizer interface
Muzikale ijzer:
Mooie collectie van nieuwsgierig geluid objecten (deze eigenlijk maakt gebruik van verwerking in plaats van Max, maar het zou kunnen gebeuren met Max)
Onderwater - een realtime visualisatie van gegevens van de Oceaan
Er is een derde type MaxMSP object dat ik geen tijd om te gaan van hier, hebben maar één keer heb je Max en MSP u moet sortie uiterlijk Jitter. Jitter kunt beheren, video en afbeeldingen binnen Max, zodat u kunt gegevens uit een camera importeren of realtime visuals voor uw app maken.
Dyskograf - een tekening gebaseerd sequencer:
Audio-Interface met realtime video-uitgang
Interactieve projectie mapping
De MaKey MaKey is een usb-apparaat dat u kunt clip om het even wat geleidende te transformeren van dat ding in een interface. In wezen is wat het doet uw computer te verleiden tot denken dat er een extern toetsenbord, dan de dingen die u aan het clip sleutels worden. U kunt het lezen van deze opdrachten met de "sleutel" object uit max, geen externe software vereist. Dit is super makkelijk en leuk!
Plantaardige instrumenten:
Één laatste nota: Pure Data is in wezen de gratis, open source versie van Max. De belangrijkste ideeën en de meeste objecten zijn bijna identiek, maar ik gevonden heb dat ik liever Max de interface een beetje beter. Maar als u niet de fondsen uit schillen voor een kopie van Max, Pure Data is een uitstekende optie.