Stap 6: Het maken van enkele lussen
: Snelle A
: Als A = 5
: Goto B
: Goto A
: Lbl B
Neem een dichtere blik bij het. Ten eerste, er is een eenvoudige oneindigheid zoals we voorheen:
: Lbl A: Snelle A
:
:
: Goto A
Maar in de twee lege regels hier is er meer gebeurt:
: Als A = 5: Goto B
Nu, als je 5 input, dan is de if-voorwaarde voldaan wordt en de volgende regel wordt uitgevoerd die springt naar de Label B (Lbl B), die na de Goto A, zodat het nooit de lijn Goto A bereikt als u invoert van 5. Maar als u geen nu 5 opgeeft, de voorwaarde onwaar is, de volgende regel is sprong als je Goto A die u terug naar het begin van het programma krijgt.
Het is belangrijk om dit, dus hier een weinig programmering taak is!
Een programma waarin de gebruiker wordt gevraagd voor twee variabelen in een oneindige lus maken, als ze zijn allebei dezelfde en groter dan 5 het de oneindigheid lus wordt afgesloten.
Voor mogelijke sollution:Show
: Lbl A: Snelle A, B
: Als A = B en A > 5
: Goto B
: Goto A
: Lbl B
Uw oplossing kan enigszins verschillen, kijk maar!
Belangrijk: wanneer springen weg met een als-voorwaarde die we hadden, nooit gebruiken een tijd en een einde, die zal leiden tot na enkele tijd geheugenfouten.
Dat komt omdat u springen uit de als-conditie en dus de rekenmachine zal blijven zoeken naar het einde dat er, niet meer en meer geheugen innemen. Als u hoeft te doen sommige dingen voordat je springt dan doen als dit:
: Vervolgens
: < spullen >
: Einde
: Als < voorwaarde >
: Goto A
O.k., nadat u begreep dat laten we overgaan tot de volgende stap!