Stap 5: Labels en Goto
Dus, wat zijn labels? Een label is een duidelijke plek in het programma. Bestaat uit één of twee tekens, bijvoorbeeld "F" of "GK" of "F4" in TI-Basic een naam van een label. Deze labels kunnen worden geroepen, zodat het springt naar het label, het maakt niet uit als het voor of achter het. Daarvoor is er de opdracht Goto. U zet een label met de Lbl-opdracht. Hier is een klein voorbeeld:: Lbl A
: Prompt X
: Goto A
Houd er rekening mee dat u om af te sluiten van dit programma moet druk op de [ON]-toets als het nooit einde is bereikt.
Nu, neem een blik bij het. Aan het begin is Lbl A. Deze regel doet niets op dit moment. Nu, is er snelle X. Op asks voor input, die we niet op het moment gebruiken :D. Dan is er Goto A. Dit springt naar het Label Lbl A. He, wacht eens even, nu het vraagt opnieuw voor X, want het is de volgende regel en vervolgens op weer springt! Ja, dat is een oneindige lus.
Nu, houd er rekening mee dat etiketten en variabelen niet hetzelfde, zijn dus kunt u een label met de naam A hebben en ook de variabele A.
In het volgende voorbeeld:
: 0→A
: Lbl A
: Disp A
: 1→A A +
: Goto A
Alles wat dit programma doet rekent tot je hit op (kracht een fout).
Na het begrip van Labels en Goto we kunnen verder gaan diep in denken, dus laten we gaan naar de volgende stap!