Rekenmachine TI 83 +/ 83 + SE/84 +/ 84 + SE tutorial Les 2: Codeflow (3 / 9 stap)

Stap 3: Bool exploitanten


.code {grens-style: solid; border-breedte: 1px; border-kleur: zwart bekleding: 5px; font-family: "monospace"; achtergrondkleur: #DEDEDE;} Allereerst, wat zijn bool exploitanten?
BOOL operatoren zijn operatoren voor vergelijking.
Nu u waarschijnlijk zeggen: wacht eens even, niet ik gewoon leren hoe om te vergelijken een variabele met een nummer?
Nou, dat klopt, maar met bool operatoren kunt u zelfs meer, als dit doen:
"Als vandaag is het zonnig en het is heter dan 20° C zal ik gaan zwemmen."
Het grote verschil is dat hier en daar.

: Snelle A, B
: Als A = 5 en B = 5
: Vervolgens
: Disp "A en B zijn 5"
: Einde

Nu alleen, en als alleen, A en B gelijk is aan vijf wordt het bericht weergegeven.

Nu laten we eens kijken of:
"Als het zonnige of het is heter dan 20° C die zal ik gaan zwemmen"

: Snelle A, B
: Als A = 5 of B = 5
: Vervolgens
: Disp "A of B zijn 5"
: Einde

Het bericht wordt nu weergegeven als een of B 5 zijn. Merk op dat het ook weergegeven wordt als A en B 5, als ten minste één van deze voorwaarden nog steeds geldt.

Nu, is er ook exclusieve- of (xor).

: Snelle A, B
: Als A = 5 xor B = 5
: Vervolgens
: Disp "A XOR B zijn 5"
: Einde

Nu, het is hetzelfde als met of, maar als A en B 5, zodat beide voorwaarden waar zijn, het bericht zal niet worden weergegeven.

Nu, dat u deze operatoren, laten we begrijpen nemen een kleine blik dichter kijken als voorwaarden.
De ruimte tussen de toenmalige en het einde/else wordt uitgevoerd als de if-voorwaarde voldaan wordt.
Dus hebben hier we nu enkele enorme if-voorwaarde:

: Als ((A = B en (B > 5 of B < 1)) xor (C = 4 en (D≤A of A > 25)) en G = 25

Wow, is dat enkele looooooooong if-voorwaarde! : D
Dus, laten we het uit elkaar te halen.
De eerste binnenste haakjes is dit: B > 5 of B < 1. Nu, als B groter dan 5 is het linkerdeel geldt, zodat het gat deel zou al waar want het is een of aandoening.
Nu gaan we naar buiten:
A = B en Part1
Dus, als deel één, het deel we al gekeken naar geldt A = B geldt, dan dat deel is waar ofwel.

Ik hoop dat je wat ik bedoel, dat de calculator ziet er gewoon wat waar is, en het kan ook heel belangrijk om in te stellen tussen haakjes. Neem enkel een blik bij deze twee als-voorwaarden:

: Als (A = 5 of B = 6) en C = 7
: Als A = 5 of (B = 6 en C = 7)

De topper voorwaarde zou kunnen gelden als B niet zes was, maar de lagere voorwaarde niet kon. Dus let altijd op de manier waarop u uw haakjes instelt.

Nu, we kunnen gewoon waar spullen te vergelijken, er is ook een commando dat ons toelaat om het vergelijken van valse spullen, de niet (opdracht. Alles wat het doet is dat als iets waar het output onwaar en als iets onwaar is het ware output is.

: Als A = 5 en not(B=5)

Eigenlijk kun je het langs wat het doet. Dus als B 5, dan binnen de niet klopt, maar niet draait rond het rechterdeel van het en is ingesteld op false zodat het gat als-voorwaarde onwaar is. Maar als B iets anders dan 5 is dat in de niet is ingesteld op false, en als het niet rond de rechterkant draait geldt nu, dus als A nu 5 is of de voorwaarde zou ware.
Hoop dat u deze stap, dus laten we gaan op begrepen! : D

Gerelateerde Artikelen

Rekenmachine TI 83 +/ 83 + SE/84 +/ 84 + SE tutorial Les 1: Basics

Rekenmachine TI 83 +/ 83 + SE/84 +/ 84 + SE tutorial Les 1: Basics

Hey, it's me, Sorunome!Zoals sommigen van u al weet misschien, hou ik van programmering.Mijn eerste programmeringsplatform was mijn grafische rekenmachine dus ik ben nu het maken van een tutorial voor het!Ik hoop dat ik ben in staat om alles goed uit
Androïde ontwikkeling: Creëren van een eenvoudige rekenmachine

Androïde ontwikkeling: Creëren van een eenvoudige rekenmachine

Welkom bij een leuke tutorial over het maken van een eenvoudige rekenmachine op een Android applicatie. In deze tutorial zal ik u begeleiden door het downloaden van de benodigde software, ontwerpen van de lay-out van de toepassing, codering van de to
Hoe maak je rekenmachine in batch

Hoe maak je rekenmachine in batch

voordat het maken van een rekenmachine loslaat door middel van een eenvoudige code tutorial...<====================================================>1 > (echo) code "echo" worden gebruikt om een tekst voor bijvoorbeeld "echo Welkom
Hoe factor van veeltermen over een grafische rekenmachine (TI-83 en TI-84)

Hoe factor van veeltermen over een grafische rekenmachine (TI-83 en TI-84)

Deze instructies zullen uitleggen stap voor stap over hoe factor veeltermen over een grafische rekenmachine TI-83/TI-84Stap 1:Begin met het selecteren van de PRGM knop en ga op nieuw, klik op ENTER en het programma van de naam en klikt u vervolgens o
Programmeren van een REKENMACHINE met behulp van Turing

Programmeren van een REKENMACHINE met behulp van Turing

Informatie over het gebruik van de programmeertaal, Turing, om te programmeren van uw zeer eigen rekenmachine!Instructies voor het downloaden van de taal Turing vindt u in een andere tutorial van CreateTech!Kunt u zich abonneren!-----CreateTech-----
Hoe om spelen te zetten op een grafische rekenmachine

Hoe om spelen te zetten op een grafische rekenmachine

Zodra ik mijn grafische rekenmachine kwam wist ik dat ik moest spelen op daar. Het probleem was dat niets werkte! Hoe dan ook ben ik gewoon maken dit instructable voor u kerels die spelen op je grafische rekenmachine willen. Ik zal stappen omvatten v
Een rekenmachine omzetten in een metaaldetector

Een rekenmachine omzetten in een metaaldetector

Ik heb onlangs ontdekt een echt cool methode bij het gebruik van een paar huishoudelijke artikelen te maken van een zelfgemaakte Metal Detector! Heres hoe je eigen te maken!Heres een link naar de video: http://www.youtube.com/watch?v=_G5HzeIl9cYStap
Maken van een rekenmachine Visual Studio C#

Maken van een rekenmachine Visual Studio C#

Dit Instrucable begeleidt u bij het creëren van een standaardcalculator applicatie in C# met behulp van Microsoft de software voor de ontwikkeling van de visuele Studo.  Visual Studio is een vorm van ontwikkeling software gemaakt door Microsoft om te
Het maken van programma's op een grafische rekenmachine

Het maken van programma's op een grafische rekenmachine

(specifiek bestemd voor de TI-83 of TI-84 Plus -gebruikers)Ooit gewenst dat u zou kunnen een programma op uw calculator hebben te lang getrokken uit formules voor u doen? Met deze tutorial zal u zitten kundig voor programma formules in uw calculator
Bouwen van een mechanische Lego binaire rekenmachine

Bouwen van een mechanische Lego binaire rekenmachine

heb ik besloten om de tijd nemen om dit ontwerp als een gift van Kerstmis voor mijn stiefmoeder, die een wiskundeleraar.  Dat zou zijn waarom it's Christmas gekleurd.  Na een dag of drie uren gestoken ontwerpen (en het geval), vind ik uit dat Lego ku
Hoe maak je een eenvoudige rekenmachine in html

Hoe maak je een eenvoudige rekenmachine in html

het creëren van een eenvoudige web-calculator op uw eigen is een vrij eenvoudige zaak. Dit kun je leren op uw eigen. Er zijn veel andere tutorials op het internet, maar het hangt af van wat u kiest, kiest u die het beste bij u past. Ik ga niet uitleg
Rekenmachine

Rekenmachine

Dit is een calculator voor windows 7 (ik weet 7 is uit en 10 is in maar dit is de toewijzing van een klasse) nu I 'm gonna worden u wandelen door het stap voor stap proces om dit ding te werken. Laten we beginnen.Stap 1: Het krijgen van de calculator
Eenvoudige rekenmachine op basis van Arduino MEGA

Eenvoudige rekenmachine op basis van Arduino MEGA

Tegenwoordig is doen berekeningen geen probleem bij allen. Krachtige rekenmachines kunnen worden gekocht voor een paar Euro of gemakkelijk geïnstalleerd op telefoons en computers. Echter besloten hebben we om te zetten van onze Arduino in een rekenma
Gebaar van de rekenmachine (Intel IoT)

Gebaar van de rekenmachine (Intel IoT)

Het idee achter het project is het ontwikkelen van een rekenmachine die werken op basis van de hand-beweging die nuttig voor visueel uitgedaagd zijn zal om rekenkundige bewerkingen uitvoeren.Stap 1: ideeHet motto van het project is om visueel uitgeda