Stap 8: Het creëren van de GUI (Graphical User Interface) voor de Robot
Het ding dat gereserveerd deze robot van anderen wordt is het feit dat er een hele gebruikersinterface die speciaal voor hem gebouwd. Om het te maken, ik heb het gebruikt van Processing. Met behulp van de grafische functies, ik gemaakt en uitgelijnd vierkanten en driehoeken te simuleren van een toetsenbord pijlen. Het programma ontvangt input van het toetsenbord, en de vormen volgens welke knop is ingedrukt flitsen (kunt u de video aan het begin voor demo). Vervolgens stuurt signalen via de Bluetooth seriële poort dienovereenkomstig (Onthoud, degene die de Arduino naar luistert?). Op deze manier die kunnen we de controle van de robot op afstand met behulp van een toetsenbord.
Besturingselementen:
Voorwaarts = pijl-omhoog
Achteruit = pijl-omlaag
Rechts = Pijl-rechts
Links = pijl-links
Vergeet niet dat u kunt de code aanpassen en toevoegen van meer coole functies.
Zo zonder verdere opnieuw, ga naar Processing.org en download verwerking. Daarna gebruiken om het openen van de RobotGuiV2.
Dit deel is heel lastig. Wanneer we het programma een lijst met de beschikbare poorten lopen weergegeven in het gedeelte uitvoer. En inderdaad, Port 40 is beschikbaar. Maar, wanneer we de poort 40 in het programma invoert, krijgen we een fout. Wel is de waarheid dat je moet controleren welke poort voor u werkt. Degene die voor me werkte is 11 en het zal waarschijnlijk werken voor u, maar als niet, dan gewoon spelen met uw beschikbare poorten, totdat je het.
Opnieuw, heb ik de hele code met behulp van grijze opmerkingen verduidelijkt.