Stap 5: Vertalen de STL
Nu is het tijd om de viewport vertaling variabelen gebruiken.
Een controle heeft over de waarden van de viewport met de muis en dus het dat OpenSCAD lijkt is interactief.
De reden dat de viewport vertaling variabelen handig zijn is dat ze alleen veranderen wanneer pannen. Hierdoor kan men om te draaien op verschillende posities een aanpassing maken. In feite, is het nodig dat we rond draaien een als object wilt verplaatsen naar een punt in de 3D-ruimte. We moeten kijken naar de resultaten van de pannen van verschillende kanten. De pan gebeurt in een rechte hoek aan de weergave. Een pan alleen wordt normaal gesproken niet het object naar een bepaalde 3D-locatie verplaatst. In theorie kun je een willekeurige locatie ten minste 3 pannen uit 3 orthogonale weergaven. Het duurt zeker ten minste drie weergaven om er zeker van te zijn heeft het object correct gepositioneerd.
Een probleem met de $vpt-waarde toe te wijzen aan een object is dat het in principe "fixes" het object naar het midden van het scherm. Het verschijnt als het coördinatensysteem en alle andere objecten verplaatst, niet het object. Maar kan krijgen van iemands hoofd rond dit en een gewenste locatie naar het object verplaatsen of draaien alles rond het object interactief.
Voeg de volgende regel voor het roteren transformatie van de STL.
Translate($VPT)
Nu de animatie opnieuw start. Wanneer een pannen lijkt het alsof de OpenSCAD objecten evolueren en de STL stilstaat.
Op mijn computer vond ik de vertaling van de viewport zijn zeer netelig. Het is moeilijk te fine-tunen positie. Voor dat ik ga terug naar de handmatige bewerking. Wanneer een nauwe, gebruik de volgende truc om de $vpt te plakken in het vertalen.
OpenSCAD heeft deze leuke functie. In het menu bewerken zijn viewport plakken commando's. Wij kunt de vertaling van de viewport in plaats van $vpt plakken. Ik heb een opmerking gemaakt (/ /) in de scad-bestand en er geplakt in "Plakken viewport vertaling" in het menu bewerken.