Stap 3: Met behulp van grafische weergave
Wij willen onze STL met de lichamen van de OpenSCAD die hebben we uitlijnen. Hierdoor is ons om te werken in een natuurlijke coördinatensysteem. Wij willen in het bijzonder, hebben het symmetrisch vlak van het aambeeld uitgelijnd op een vliegtuig OpenSCAD.
Ik zal het doen van een reeks transformaties om deze STL in de beste oriëntatie voor OpenSCAD. Een ander STL hadden waarschijnlijk een andere reeks transformaties. In het algemeen, wordt elke STL beste uitgelijnd met een unieke reeks van transformaties. Bijvoorbeeld, als de STL verre van de oorsprong is, zou een willen vertalen eerst dicht bij de oorsprong. In ons geval wil ik eerst op de Z-as te roteren.
Dit is een plek waar de animatie weergave handig is. Er zijn twee methodes te gebruiken met de animatie bekijken. De eerste maakt gebruik van het besturingselement van de viewport. Om te doen dat de regel toevoegen
Rotate([0,0,$VPR[2]])
voor de invoer van STL.
De tweede benadering is voor het bewerken van de Z-waarde, terwijl de animatie wordt uitgevoerd. U doet dit Voeg de regel
Rotate([0,0,0])
en bewerken van de parameter Z wanneer de animatie wordt uitgevoerd.
Ik ga de tweede benadering te gebruiken. De viewport aanpak is een beetje moeilijker voor rotaties. Wanneer we de STL vertalen, zullen we de aanpak van de viewport zien.
Nu voor de magic. Ga naar het menu weergave en ga naar "animatie" zoals. Na de selectie in het scherm weergave zal hebben weergegeven vakken langs de bodem zoals. Het maakt niet precies uit wat je in hen, maar de "FPS:" en de "stappen:" vakken waarden moeten hebben. Ik heb 100 in "stappen:" en 10 in "FPS:". " FPS: "staat voor Frames Per seconde. Op mijn computer, OpenSCAD is niet kundig voor verrichten 10/sec, maar het gaat zo snel mogelijk. Het is snel genoeg zeer snel om feedback te krijgen als ik wijzigingen aanbrengt.