Stap 5: Maak uw 3D-Model
Voor degenen onder u die willen krijgen in de nitty-zanderige software spul, is hier een ruwe schets van hoe mijn modellering ging:
1. het interieur cup polylijn langs de centrum-as draaien.
2. de buitenmuur polylijn langs de centrum-as draaien.
3. teken een gesloten veellijn van de wig die de breedte van het been zal absolutistisch.
4. het gebruik van de opdracht _helix tot het opstellen van een spiraal de halve hoogte van de cup.
5. Veeg de vorm van de wig langs het pad spiraal.
6. spiegel de wig spiraal maken de bocht in de chevron patroon. Samenvoegen van de twee spiraal wig stukken met behulp van de opdracht _union
7. Kopieer het profiel van de buitenmuur en de spiraal wig-profiel en ze line-up. Maak een nieuwe solide waar de twee lichamen elkaar overlappen met de opdracht _intersect.
8. gebruik het _3Dfillet commando om af te ronden de blootgestelde randen van het been.
9. Maak een polar matrix van de benen rond het midden van de cup. (Ik gebruikte 10 benen)
10. het exploderen van de array en uitlijnen van de afgewerkte poten met de interieur cup.
11. de opdracht _union te consolideren alle stukken in een vaste stof.
12. Kopieer de voltooide solid in een nieuw bestand. Bereid het bestand voor export naar een CTL-bestand volgens de instructies van uw printer.