Stap 2: Ontwerpbeperkingen (wat zou kunnen maken uw ontwerp niet-afdrukbare)
3D printen in keramiek heeft aanzienlijk meer beperkingen dan afdrukken in andere materialen. In tegenstelling tot andere afdrukken media, zodra uw keramische vorm is het gedrukt is net begonnen zijn reis. Daarna moet worden gedroogd, geglazuurd en gestookt. Iedereen die heeft gewerkt met keramiek vóór weet dat enkel omdat iets ziet er goed uit gaan in de oven, het betekent niet dat het zal er goed uitzien dat als het komt uit de oven. Hier zijn sommige algemene keramische bezorgdheid die keramische newbies niet vertrouwd zijn met misschien:
1: wanddikte. Met 3D printen, zult u in het algemeen willen minimaliseren uw materialen om de meest kosteneffectieve print en met keramiek is dit belangrijk om een andere reden. De sleutel tot het krijgen van uw product veilig door het afvuren proces is om eerst de klei volledig droog in een stuk, en dan laten krijgen volledig verwarmd in een stuk. Dit betekent dat dramatische verschillen in dikte van de muur (of zelfs echt dikke muren) kunnen problemen veroorzaken. Een dikke muur duurt veel langer dan een dunne uitdrogen, en aangezien clay krimpt als het droogt, uw dunne stukken net misschien barst uit terwijl degene die dikker nog niet droog zijn. In het algemeen streven naar een gelijke wanddikte in uw ontwerp. Hetzelfde geldt voor scherpe randen--zij zullen droog (en eventueel spleet) voordat de rest van het stuk is opgedroogd. Vergeet ook niet dat het glazuur zal toevoegen aan de dikte van de kleurrijke lay (maar liefst een millimeter aan elke kant). Maar hoewel het uw muren dikker maken zal, glazuur zal worden gesmolten tijdens het bakken, dus het niet tot de structurele integriteit van uw ontwerp bijdragen zal.
2. structureel klinken vorm. Keramiek is een zeer sterk materiaal, maar wanneer het wordt gestart het wordt verhit tot een punt waar het bijna gesmolten is. Op dit punt kunnen de zware, logge structuren sag en samenvouwen. Als uw ontwerp is mok grote of kleiner (waarschijnlijk), hoeft u niet thaaat veel omkijken naar. Het is veel lastiger om zeer grote schepen om op te staan, maar kleinere schepen zal waarschijnlijk blijven rechtop, zelfs als de vorm vervormt (zie bijgevoegde afbeelding). Hebt u dramatische overhangen, of zeer dunne wanden, wilt mogelijk denken twee keer, of bij de ondersteuning van de minst hen goed. Voor afgeronde vaartuigen zijn parabolen de structureel ideale vorm. Als uw vaartuig meer dan 3 of 4 inch is, zou ik de muren worden lichtjes dikker aan de onderkant dan aan de bovenkant ontwerpen. Ook (afhankelijk van de vorm van uw vaartuig) moet u van plan bent om een beetje sag tijdens afvuren.
3. vorm van de glazable. Tot slot, uw stuk moet een shape hebt die is het mogelijk om glazuur en een ongeglazuurde oppervlak waar het kan zitten in de oven. Als u het hele oppervlak van een keramisch stuk glazuur, zou u uw stuk op het plat van het bakken met glazuur zekering. Dus ongeglazuurde dat betekent dat u zult willen ontwerpen van de onderkant van uw fiets met een stabiele basis die zit op een ondergrond die zal worden overgelaten. Als uw object niet over een duidelijke basis beschikt, is het waarschijnlijk dat het op een kleine metalen stand zal worden ontslagen. Hierdoor kan uw stuk te worden meer volledig beglaasd, maar het zal ook weinig plooi merken maken op de punten die je stuk op de tribune zit. (Controleren van de bodems van allerlei commerciële platen en u zult zien wat ik bedoel.) U zult ook moeten alle oppervlakken van uw ontwerp toegankelijk met een sproeier. Bijvoorbeeld, zou een meestal afgesloten ruimte zeer moeilijk weg te trekken. Het lijkt ook een goede plek om op te merken dat het toegevoegde oppervlak van het glazuur subtiele graveren en patronen bedekken. Vergeet niet dat het glazuur een vloeistof, en het kan uitvoeren en zwembad in mooie patronen, dus zorg ervoor dat elk patroon of oppervlak articulatie die u maakt is een vet genoeg opluchting te tonen door ten minste een millimeter van glazuur.