Stap 1: Overwegingen bij het ontwerpen (wat zal maken uw schip zien er goed en werk goed)
Voor degenen onder u die nieuw op keramische ontwerp zijn, zijn er een paar overwegingen bij het ontwerpen dat keramische kunstenaars obsederen over. Sommige van deze zijn makkelijker aan te pakken met een computer-gegenereerde ontwerp, en sommige zijn moeilijker. Maar ze zijn zeker dingen die u denken willen zult over als u met uw ontwerp komen.
Base: De vorm en verhoudingen van uw base zijn vreselijk belangrijk bij te dragen aan hoe uw vaartuig tijdens het gebruik voelen zal. Te smal een base, en uw vaartuig zullen gemakkelijk te kloppen dan. Aan de andere kant, als je een dikke, brede basis, uw schip misschien voel je stevige en zware. Het hangt allemaal welk u effect wilt maken met uw ontwerp.
Lip: De tegenhanger van de base is de lip van uw vaartuig. De vorm van de lip is vooral belangrijk als u een kop, waar het zal worden geraakt door uw lippen ontwerpt. Vaak handgemaakte keramiek zal hebben een rand die is dunner dan de muur van het schip. Als de lip is opgelaaid uit, krijg je meer van een zachte pour (denk theepot), als de lip een scherpe hoek heeft, krijgt u een abrupte cut-off wanneer uw pour daaruit (denk witte wijnglas). Aandacht besteden aan de verschillende lip ontwerpen van uw drinken glazen en mokken, en proberen te achterhalen welke lip-stijl het beste voor uw ontwerp werkt.
Behandelen: Als uw ontwerp een handvat bevat, zult u willen weten wat dat zal zijn om te houden. Neem nota van de handgrepen op mokken en glazen die u gebruikt. (En neem metingen van degene die je wilt.) Je kunt zelfs make-up een mock in klei of spel-deeg uit te werken wat vormen en maten van werk voor grepen.
Gewicht/balans: Dit misschien wel het lastigste ding te vinden in het computerontwerp van een. Voor keramische kunstenaars die potten op een wiel te gooien, krijgen ze veel tijd (en veel kansen) te houden van het vaartuig in hun handen, voordat het wordt ontslagen. Meestal is de uitdaging voor het wiel-gooien dat vaartuigen die niet al te zware en dikke. In een ontwerp met computer-gegenereerde kunt u uw wanddikte ongelooflijk nauwkeurige (en minimale), maar u hoeft niet de kans om een gevoel voor de balans en het gewicht van uw ontwerp. Als uw schip zeer hoog is, wilt u misschien conus van de wanddikte, zodat de onderkant van het vaartuig een beetje extra gewicht en stabiliteit heeft. Ook noteert eveneens-vormige vaartuigen en zie hoe het zwaartepunt is van invloed op hoe het voelt in je hand.