Stap 1: 3D modellering van het Object
Voor dit project gebruikte ik Maxon Cinema 4 D Studio als mijn 3D-modellering en de creatie van geanimeerde inhoud pakket. MoGraph tools zijn grote schaal in gebruik als procedurele modellering en animatie module in Cinema 4 D die uitblinkt in het maken van klonen of kopieën van objecten.
De organische ontplooiing structuur bestaat fundamenteel uit doublures van een menselijk gezicht in bepaalde parameters. Met behulp van Bezier, Cloner, Loft en Atom Array tools, model laten we de structuur:
-Na het openen van een nieuw project (bestand > nieuw), ik tekenen het silhouet van een gezicht met de bezier -tool (maken > Spline > Bezier)
- (Trivia: Ik gebruikte zuigeling Anakin Skywalker uit aflevering 1 als een referentie voor tekening)
-Maak een cloner-object (MoGraph > Cloner) en het parent aan spline we in het deelvenster Object tekenen.
-Klik op Cloner en dan de Objecteigenschappen, hier is de parameters ik instellen waarmee het gevoel van de spiraal.
- Modus: Lineaire Count: 89 Offset: 9
- P.X: 0 cm P.Y:-9 cm P.Z: 0 cm
- S.X: 100% S.Y:%100 S.Z: 100%
- R.X:-4 ° R.Y: 2 ° R.Z:-2 °
-Na het klonen ziet het als IMG.04. Nu laten we het oppervlak te maken over deze splines met Loft(maken > Generate > Loft). Stel uw spline als kind tot en met Loft-object. Subdivisie niveau met de parameters hieronder voor hogere segment telling die helpt met het bereiken van het niveau van de complexiteit willen wijzigen. Bijna daar!
- Mesh Subdivisie U: 230 | Mesh Subdivisie V: 3 | Isoparm Subdivisie U: 3
-Nu we komen naar de magische stap: Atom Array (maken > Modeling > Atom Array). Deze opdracht maakt u een draadframe-look, die kleine bollen rond elk hoekpunt genereert en verbindt ze met cilinders. Gezien genoeg bollen, ontstaat de biologische look.
- Cilinder straal: 0.01 cm | Straal van de bol: 1.07 cm | Subdivisie: 12
-We zullen het formulier voor het renderen en afdrukken in stap 02