Stap 3: Modeling + 3D printen
Eerst dacht ik dat het was mogelijk om software te gebruiken als Memento of 123D vangen of Recap om 3D-modellen maken van beelden van de artefacten die werden vernietigd. Ik heb ook ontdekt dat er een project is, genaamd Project Mosul , die probeert te gebruiken dit proces voor het opnieuw bouwen deze vernietigde objecten. Maar als ik mijn onderzoek voortgezet en een ontmoeting met andere modelbouwers en software ontwikkelaars/ingenieurs, realiseerde ik spoedig dat het bijna onmogelijk zijn zal om opnieuw bouwen de meeste van deze modellen van stilstaande beelden, want er gewoon niet genoeg afbeeldingen van hoge kwaliteit en de documentatie beschikbaar van de artefacten is. Alle software waarmee beelden maken van 3D-modellen zal alleen werken als men toegang tot 20-30 afbeeldingen van hoge kwaliteit vanuit verschillende richtingen/perspectieven heeft en dat is waarom ik heb twijfels of het idee van de wederopbouw van beelden ooit voor dit specifieke geval werken zal. Dit is toen ik naar de 3D modeling van kras idee verhuisde.
Zoals ik al zei, is de zwaarste en meest ingewikkelde aspect van mijn project het gebrek aan informatie in het algemeen. Ik was verbaasd hoe weinig informatie + beelden daar waren (zowel online als offline) over deze artefacten, het museum en de sites die werden vernietigd. Ik deed onderzoek in het Engels, Perzisch en Arabisch voor bijna 2 maanden. Contact opgenomen met zo veel mensen en middelen en gevonden zeer kleine hoeveelheid nuttige informatie. Ik denk dat voor mij, dit is de poëtische en ook triest notie van dit project. Hoe de vernietiging video viral ging en werd bewaakt door zo veel mensen, maar dan dus weinig bronnen en informatie beschikbaar is over de artefacten en zelfs de Mosul Museum daar zelf (dat is het grootste museum in Irak na het Nationaal Museum van Irak in Bagdad)... En dit is waarom het zeer belangrijk voor mij na te denken over manieren was om deze informatie verzamelen en opslaan voor de huidige en toekomstige beschavingen. Omdat zo veel van wat ISIS of extreme islamitische groepen willen "opnieuw van" geschiedenis creëren is; sloop en verwijdering van het verleden... en ik is hou van dit idee weerstaan die door het gebruik van zowel fysieke als digitale formulieren/materialen. (In de komende maand, ik ben ook gonna maken de STL-bestanden beschikbaar voor het publiek met een reeks tekst en schrijven naar online gestoord worden).
Dus een heel team van collega's, vrienden en studenten hielp me met het modelleren van sommige van deze artefacten (Shane O'Shea, Sierra Dorschutz, Patrick Delory, Christian Pramuk). < zijn sommige van deze nog in volle gang >. Vervolgens nam ik ze via verschillende 3D modelleren en printen-software, schoonmaken van de mazen, geheugenkaart en flash-geheugen "bezuinigingen/gaten" te maken in het "lichaam" van elk stuk en 3D af te drukken in duidelijke materiaal. Dus het idee is dat je dat deze digitale zien kunt artefacten binnen de fysieke instanties van deze 3D afgedrukt antieke voorwerpen.