Stap 2: Het verzamelen van informatie
Een van de meest uitdagende aspecten van dit project is het hebben van toegang tot informatie. Ik wist niet dat dit toen ik mijn onderzoek begon, maar als dingen bewoog zich door verbazingwekkend moeilijk vinden van details over de artefacten werd. Van hun namen in het Engels en Arabisch te leren die waren kopieën en die waren origineel, die historisch gezien het belangrijkst en waarom, enz, enz.
Tijdens dit proces ik e-mailde meer dan 15 personen, maar ik zou zeggen 4 uit iedereen hielp me het meest in het leiden van me aan de juiste middelen en ook helpen mij de informatie verzamelen die ik zal leggen binnen de kaarten van het geheugen en flash herinneringen. Er was zo veel details te onderzoeken, voordat ook zij in staat om dit project te doen. Als ik dit project compleet, zal ik ook brengen deze informatie online.
In dit proces stonden ik meestal door Christopher Jones (een Ph.D student in oude Nabije Oosten geschiedenis aan de Columbia University in New York), Dr Pamela Karimi (assistent-Professor kunstgeschiedenis op de College van beeldende en podiumkunsten, University of Massachusetts Dartmouth, ook serveert in het bestuur van de vereniging van moderne en hedendaagse kunst van de Arabische wereld Iran en Turkije (AMCA)), Wathiq Al-Salihi (Specialises op Hatra en heeft vele artikelen op de beelden), en ook mijn vriend Negin.T die een promovendus in de archeologie aan de Universiteit van Teheran is.