Stap 1: Concept + gedachten in te vullen
Denken over 3D printers als poëtische en praktische tools voor digitale en fysieke archivering en documenteren is een concept dat ik geïnteresseerd in de afgelopen 3 jaar geweest ben geweest. In mijn Donkere materie -serie benaderd ik dit meer van een punt van de politieke en culturele staan met focus op objecten/dingen die verboden/ongewenste in Iran zijn. Met materiaal speculatie, ik wilde blijven dezelfde lijn van gedachte/ideeën verder aan het denken over begrippen met betrekking tot het Midden-Oosten, olie en Jihad wordt geïnspireerd door Reza Negarestani van Cyclonopedia: medeplichtigheid met anonieme materialen boek. Ook, in het laatste jaar, ik heb onderzoek gedaan en hebben geproduceerd een project in samenwerking met kunstenaar/schrijver Daniel Rourke, genaamd "De 3D Additivist Manifesro". Een belangrijk aspect van ons manifest is gericht op de experimentele, radicale en gecensureerde begrippen van 3D printen. Hoe wij kunnen en moeten denken over hen als tools voor het veranderen van de biologische, politiek, milieu, en sociale toekomst van ons leven. Een grote hoeveelheid van ons onderzoek in ons manifest is bezig met de rol van petropolitcs, plastic en olie in de productie van het toevoegingsmiddel, zowel figuurlijk als praktisch. In onze ons manifest, we hebben een "eindeloos" lijst van materiaal, objecten, acties die wij willen en dat wij ingenieurs, ontwerpers, kunstenaars, wetenschappers, Additivists hopen, zal indienen voor volgend jaar in onze 3D Additivist Cookbook worden gepubliceerd (hier is ook een Instructable voor het uitvoeren van een #Additivist workshop). Mijn materiële speculatie: ISIS project zou kunnen passen in sommige van de acties en de ideeën in ons manifest maar meestal degene gericht op politieke activisme, opnieuw opbouwen, verspreiding van informatie als een daad van verzet tegen de "macht", enz.
Toen ik in het midden van dit onderzoek tijdens mijn 4 maanden artiest in residentie bij Pier 9, ging de video van ISIS vernietigen artefacten naar Mosul Museum en vervolgens naar andere sites in Irak virale. Die video's kijken was echt verstoren, niet uit een nationalistische (Perzische/Midden-Oosten) oogpunt, maar alleen de zeer daad van "Vernietiging", "Geweld", "Willen ruïneren historisch erfgoed als een politieke en religieuze bericht of vertoon van macht"; Dit, voor mij kwam met zoveel lagen van persoonlijke relaties en zojuist zo veel zin om professionele worden in mijn onderzoek.
Er is natuurlijk een lange geschiedenis van vernietiging als een manier om controle te krijgen... Als een manier om een nieuwe realiteit voor het heden en de toekomst. Er is dit hele ding over het schrijven van geschiedenis... en met name in landen met onderdrukkende landen, reconstructie van de geschiedenis (de "waarheid") is iets dat gek bedrag van begrotingen jaarlijks worden gestoken. Voor een groep, zoals ISIS, dit is ongeveer alles wat daarvan, maar ook het gaat om het ophangen van een show om angst en haat te maken. Ik bedoel, is niet dat belachelijk gek dat het eerste wat ze doen is het uploaden van hun video's op Youtube en andere online platforms? Wie had gedacht 10 jaar geleden dat "going viral" één van de meest voorkomende praktijken en promotie methoden voor een groep, zoals ISIS wordt.